Správy o výhražných telefonátoch a lokalizácii výbušniny sú verejnosti viac-menej známe. Menej sa vie o telefonickom obťažovaní.
Práve na to sa nám posťažovala naša čitateľka. Po polnoci jej anonym z ničoho nič rozpráva, kto zomrel na zlyhanie srdca, na mozgovú príhodu, kto havaroval, komu hrozí smrť na rakovinu. Keď položí, ozýva sa znovu. Pani Marta má okolo šesťdesiatky, je vdova a trápi ju srdce. Preto na noc neodpája telefón, čo ak jej príde zle. Dve dcéry sa jej do polnoci telefonicky pravidelne ozývajú. Tieto anonymné oznámenia na ňu práve najlepšie nevplývajú. Vie, že dotyčný chce v nej vyvolať strach a zmätok, lebo ani jedno meno, ktoré uvádza, nie je z okruhu jej známych. Má záznamník a neúnavný páchateľ necháva na ňom svoje správy o nešťastiach, ak telefonuje cez deň počas jej neprítomnosti.
Takíto ľudia majú väčšinou znížené sebavedomie, slabošskú povahu, komplexy a tie sa snažia kompenzovať aj telefonickým terorizovaním. Ním sa aspoň na krátky čas zmenia ich pocity na pozitívne, tešia sa, že ovládajú druhého, hoci ho nevidia a práve preto sa neboja, že sa ich obeť bude rovnakým spôsobom brániť. Telefonické obťažovanie vie poriadne narušiť život obete. Tá by sa s ním nemala zmieriť a trpieť ho.
Aká je obrana? Hovorí sa, že klin sa vyráža klinom. Ak obeť dokáže okamžite spustiť na volajúceho vhodný príval slov a stať sa aktívnym a nie vystrašeným partnerom hovoru, víťazí. Volajúci totiž neočakáva takú reakciu a položí slúchadlo. Aj záznamník môže byť prostriedkom obrany, ak na ňom zaznamená mužský hlas správu, že všetky telefonické hovory sú z bezpečnostných dôvodov automaticky odpočúvané. To sme poradili pani Marte. A čo tí, ktoré záznamník nemajú? Určite pomôže nejaký poriadne ostrý zvuk, napríklad profesionálna píšťalka. Tou keď poriadne zapískate do slúchadla, prejde dotyčného chuť na katastrofické správy a určite zloží, aby sa spamätal z decibelov. Poslednou možnosťou je prečíslovanie telefónnej stanice.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.