rôznorodými a hlavne kvalitnými vystúpeniami. Takým bol slávnostný večer v Dóme sv. Alžbety 6. mája, kde po prvý raz zaznelo dielo Pietra Mascagniho 'Messa di gloria' s prominentnými sólistami J. Kundlákom a J. Ďurčom z Bratislavy, orchestrom ŠFK, zborom Collegium technicum pod vedením zbojmajstra K. Petrócziho a dirigentom G. Ménesim z Maďarska. Zvukové osobitosti chrámu účinkujúci preklenuli vhodnou voľbou tempa, zvládnutím doznievania a vyrovnanosťou celkového aparátu. Mascagniho rukopis, známy zväčša z operných opusov, sa nezaprel melodickými líniami, neobvyklým zvýrazňovaním nástrojov a zachovaním podmienok sakrálneho útvaru poskytol priestor na duchovné vyznenie zbožnosti.
Jazzový večer v Dome umenia (10. 5.) sa pokúsil naplniť obsah programového zamerania: 'Hudbou proti drogám'. Komorný večer trojice plnokrvných muzikantov - gitaristu Gy. Babosa, trúbkara J. Bartoša a klaviristu P. Breinera ani nemožno nazvať koncertom, bola to skutočne "jam session", stretnutie hudbe oddaných a obrazotvornosťou prekypujúcich machrov. Živelnosť, nástrojová virtuozita, schopnosť improvizácie a zmysel pre žart vyprovokovali nadšených poslucháčov k dosiaľ jedinému zo "standing ovations"!
Koncert v spolupráci s Veľvyslanectvom Tureckej republiky za podpory americkej ambasády 11. 5. patril svojou skladbou medzi doterajšie festivalové vrcholy a obstál by v porovnaní s hociktorým európskym podujatím. ŠFK dirigoval všestranný Peter Breiner. Predovšetkým zaznela premiéra domáceho tvorcu N. Bodnára 'Air pre anglický roh a orchester' s pražskou, vo svete uznávanou sólistkou, inak košickou rodáčkou I. Bachmannovou. Obsahom novú Bodnárovu podobu zjavne inšpiroval Bach. '2.symfónia' Američana S. Barbera (1910-1981, ktorá doposiaľ na európskom kontinente neodznela, sa dočkala živej odozvy a skandovaného potlesku, čo dokazuje, že kultivovaní Košičania majú zmysel a ochotu vnímať aj modernú hudbu 20. storočia.
Autor: Lýdia URBANČÍKOVÁ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.