Prešov/Sabinov - Takmer polovicu z celkového rozpočtu vynaložia šarišskí cestári na zimnú údržbu. Hoci s blížiacim sa letom mnohé z komunikácií nutne
Janka Štefková
Externý prispievateľ
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
potrebujú "nový šat", rozpočet vo výške necelých 50 miliónov korún z prostriedkov Štátneho fondu cestného hospodárstva (ŠFCH) na obnovu však nestačí. Slovenská správa ciest(SSC), Správa a údržba Prešov pritom spravuje celkom 580 kilometrov ciest v Prešovskom a Sabinovskom okrese.
"Cestné komunikácie sú po zimnom období vo veľmi zlom stave. Zima bola pre nás veľmi dlhá a ťažká, a odčerpala nám veľa finančných prostriedkov. Počas zimy naši zamestnanci prepluhovali 161 tisíc kilometrov ciest, posypali viac ako 50 tisíc kilometrov a spotrebovali pri tom 30 tisíc ton inertného a 1200 ton chemického posypového materiálu," povedal riaditeľ SSC, Správy a údržby v Prešove Miroslav Novák.
Podľa jeho slov, aj napriek nedostatku finančných prostriedkov nerobia medzi okresmi rozdiely, vychádzajú zo stavebného stavu vozoviek a ich dopravného významu. "Do tohto roku sme šli s jeden a pol miliónovým dlhom, ktorý sa nám síce podarilo vyrovnať, no reálna situácia je však taká, že s väčšími opravami ciest nepočítame. Rozpočet máme aj napriek zvýšením nákladom nižší o päť miliónov ako v minulom roku. Zrealizujeme opravu vozovky na ceste I/18 v úseku od okresnej hranice Levoča po napojenie na diaľnicu pred obcou Široké položením dvojvrstvového mikrokoberca v dĺžke tri kilometre. Opravíme aj úsek na ceste II/ 545 v obci Kapušany tým, že obnovíme povrch vozovky asfaltovým kobercom. Len položenie asfaltového koberca na kilometrovom úseku cesty nás stojí jeden a pol až dva milióny korún.
V tomto roku plánujeme opraviť most v obci Jakovany a ukončiť opravu mostu v obci Bretejovce. Práce na týchto mostoch si vyžiadajú náklady vo výške päť miliónov korún." Ako riaditeľ Novák ďalej uviedol, stav ciest v okrese Prešov a Sabinov je taký, že na polovici z nich by bolo potrebné vykonať opravu vozovky. Pri súčasnom objeme finančných prostriedkov však cykličnosť opráv vozoviek štátnych ciest vychádza raz za 80 rokov.
Ďalším z problémov, ktorí trápi šarišských cestárov sú krádeže dopravných značiek. Počet ich krádeží sa zvyšuje a to najmä počas víkendov. "Vinníkov je zistiť ťažké a tým, že dopravné značky musíme neustále osadzovať, vznikajú nám náklady ročne v priemere 400 tisíc korún," dodal Novák.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.