istý druh tovaru, ktorý sa rozhodli kúpiť, nie je niekde kvalitnejší a finančne výhodnejší. Iba štvrtina ženskej populácie hneď kúpi oblečenie, ktoré jej padlo do oka na prvý pohľad. Viac ako 82 percent žien oproti tomu ide z obchodu do obchodu, kde skúša, až na nejaký tretí pokus objaví "ten pravý" kus. Až 65 percent mužov sa ponáhľa s prvým vyskúšaným oblečením k pokladni.
Muži sú nedôslední až nedbanliví pri porovnávaní cien. Vytýkajú manželkám, že míňajú veľa peňazí, pričom iba polovica mužov pri nákupe prezerá okrem tovaru cenovky. Ženy sa podľa výskumu zaoberajú porovnaním cenoviek takmer stopercentne. Muži sú netrpezliví. Podľa vedcov je pre malé percento žien kupovanie emocionálnym zážitkom a rituálom medziľudských vzťahov, ktorý môže dokonca prerásť aj do závislosti (známe sú prípady závislosti mnohých hviezd na bezhlavom a nezmyselnom nakupovaní). Inak ženy nakupujú z povinnosti postarať sa o rodinu, často s deťmi, ktoré rozhodujú o tom, čo bude v nákupnom košíku už tým, že do neho kladú sladkosti a rôzne zbytočnosti. Newyorskí vedci potvrdili, že existujú iba dve oblasti nákupu, v ktorých sú muži mimoriadne dôkladní a precízni. Špecialisti, ktorí robia výskum pre firmu Calvina Kleina preukázali, že starostlivo vyberajú autá a počítače. Pri nákupoch na všedný deň postupujú spôsobom podobným krokom rýchlej roty.
Autor: bea
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.