navštívil v pondelok svoje rodné východné Slovensko, aby sa dozvedel, čo nové sa v jeho rezorte momentálne deje. Program jeho pracovnej cesty v metropole východu spočíval v rokovaniach s vedením SOU pôšt a telekomunikácií, SOU železničného. Takisto prejednával s riaditeľmi Slovenskej pošty a oblastného riaditeľstva Slovenských telekomunikácií aktuálne problémy v činnosti týchto inštitúcií. Popri tom stihol spolu s námestníkom primátora B. Farkašovským pokrstiť svojou prítomnosťou prototyp vynovenej električky typu T3, ktorá by sa po certifikácii mohla od októbra objaviť v košických uliciach. A hoci táto prepracovaná električka sa na rozdiel od jej starších sestrier vyznačuje až takmer polovičnou úsporou elektrickej energie pri prevádzke a jej rekonštrukcia stojí len štvrtinu ceny novej električky, minister mohol pri jej uvádzaní do prevádzky sľúbiť len morálnu podporu. "Viete, ministerstvo nemá žiadne prostriedky na rozvoj MHD v mestách. Záleží to od vedení dopravných podnikov, aké finančné zdroje si pre seba nájdu," povedal nám J. Macejko.
Okrem povození sa v zrekonštruovanej električke sa minister dopravy zaujímal aj o stav ciest. S primátorom Trebuľom a krajským prednostom Vranovským sa porozprávali o 104 km štátnych ciest, ktoré na niektorých miestach vyzerajú po zime ako tankodrom, ako aj o najnovších projektoch dopravnej infraštruktúry v kraji. Ako nám prešovský rodák Macejko potvrdil, s oboma pánmi sa zhodol v riešení väčšiny problematických záležitostí. Pri riešení kalamitnej dopravnej situácie v obci Kavečany a rekonštrukcii cesty do ZOO od Družstevnej síce priamu finančnú pomoc neprisľúbil, avšak podľa vlastných slov sa pokúsi vybaviť aspoň to, aby tam "kvapli" nejaké finančné prostriedky, ktoré má ministerstvo pripravené pre oblasti postihnuté povodňami. Prílišný optimizmus však ihneď schladil tým, že ak sa niečo podobné vôbec stane, tak to bude najskôr v treťom štvrťroku tohto roku. Na našu otázku, či sa už našli zdroje financovania aspoň pre diaľničné obchvaty metropoly východu však už dal jasnejšiu odpoveď.
"Všetky naše aktivity smerujú k tomu, aby prepojenie medzi Červeným rakom a Južným nábrežím bolo hotové už v priebehu budúceho roku. Ďalšími prioritami sú križovatka Prešovská - Sečovská, ktorá by sa taktiež mala v čo najkratšom čase realizovať a jej dokončenie predpokladáme v roku 2005. Okrem toho plánujeme vybudovať rýchlostnú komunikáciu medzi Košicami a hraničným prechodom s Maďarskom v Kechneci, ako aj s následným pokračovaním medzi Prešovom a poľskými hranicami. Všetky tieto cesty by mali byť štvorprúdové a diaľničného typu, čiže nevyžadujúce súbežnú cestu prvej triedy."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.