opúšťajú územie republiky, najčastejšie cez našu východnú hranicu. České Škodovky zase väčšinou putujú do garáží, kde sa rozoberú na súčiastky a rozpredajú záujemcom. V týchto dňoch sa však prevalil na verejnosť úplne iný prípad. Slovenskí colníci totiž v domnení, že pátrajú po automobiloch, ktoré pri importe unikli colnému dohľadu, natrafili na sieť podvodníkov zaoberajúcich sa predajom kradnutých automobilov.
"Prípadu sa venujeme už približne pol roka. Nesnažili sme sa ho medializovať, aby sme mohli nerušene postupovať. V súčasnosti máme zaistených 19 kradnutých a neskôr predaných automobilov. Momentálne očakávame ešte príchod ďalších pätnástich. Drvivú prevahu majú Škody Octávie a Felície. Nechýbajú však ani ďalšie značky. Modely sa vyznačujú nadštandardným vybavením," informoval nás riaditeľ Colného úradu v Poprade Štefan Olekšák.
Colníci vlastne prišli na horúcu stopu úplnou náhodou. Všimli si, že v autobazároch sa pomerne často predávajú automobily, ktoré majú najazdených dva až päť tisíc kilometrov za mimoriadne prijateľné ceny. Zbystrili preto pozornosť a začali sa venovať prípadu, pretože sa domnievali, že vozidlá unikli colnému dohľadu. Opísali si čísla podvozkov i motorov a obrátili sa na spoločnosť Škoda auto Slovensko, ktorá je výhradným dovozcom týchto vozidiel k nám.
O to väčšie bolo ich prekvapenie, keď vysvitlo, že automobily s uvedenými evidenčnými číslami nielenže nikdy neprekročili našu štátnu hranicu, ale ani nikdy neboli vyrobené. To sa už ale k slovu dostala špeciálna technika, ktorá dokázala, že čísla na motoroch aj podvozkoch boli sfalšované.
"V tom okamihu sme prípad odovzdali orgánom činným v trestnom konaní. Prevzal ho Krajský úrad vyšetrovania v Banskej Bystrici. Keďže dosiaľ stále ešte nie je doriešený, predčasné je hovoriť o podozrivých. Avšak už teraz je zrejmé, že namočiť sa podarilo tiež niekoľkým colníkom a zrejme aj príslušníkom policajného zboru. Vozidlá s novými evidenčnými číslami totiž museli dostať aj nové technické preukazy a tie predsa musel niekto vydať," skonštatoval ďalej Štefan Olekšák.
Lenže tí, ktorí na podnikanie s kradnutými autami doplatia najviac, sú ich kupcovia. Viacerí z nadobúdateľov takmer nového vozidla kúpeného za mimoriadne prijateľnú cenu prostredníctvom autobazáru, totiž svojho nového miláčika už museli odovzdať na polícii. Niektorí z nich si preto zaobstarali právnych zástupcov. Chcú žalovať páchateľa. Toho však polícia označí až po definitívnom uzatvorení prípadu, pretože zatiaľ nie je presne známe, koľko ukradnutých automobilov s falošnými dokladmi je už na Slovensku a koľko z nich dosiaľ zmenilo majiteľa. Isté je len, že zaistené ukradnuté vozidlá budú vrátené pôvodným majiteľom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.