predovšetkým tých menej vyťažených, premávajúcich v dňoch pracovného pokoja a v neskorých nočných hodinách, kedy je nízka frekvencia cestujúcich," uviedol Ján Belanský zo správy Železníc SR v Košiciach.
Napriek pripravovanej redukcii vlakových spojov by sa spomenuté úpravy prakticky nemali dotknúť Gelnického okresu. Ani tu však nevládne úplná spokojnosť. "Pre obyvateľov Hnileckej doliny je len ťažko pochopiteľné, že kompetentné osoby nechcú, či nevedia, dať súhlas, aby rýchlik číslo 603, idúceho z Bratislavy do Košíc, zastavil v stanici Margecany v skorých popoludňajších hodinách. To pre cestujúcich v smere od Spišskej Novej Vsi do obcí Hnileckej doliny spôsobuje vznik nepríjemnej trojhodinovej 'diery'," informoval nás vedúci odboru dopravy Okresného úradu v Gelnici Ladislav Zimermann. Problém je o niečo naliehavejší, keďže niektoré orgány štátnej správy na úrovni okresu, ako napríklad polícia a prokuratúra, pôsobia pre obyvateľov Gelnického okresu v Spišskej Novej Vsi. Za vybavením rôznych formalít teda títo musia cestovať do iného, značne vzdialeného a dopravne ťažšie dosažiteľného mesta, pričom práve spomenutý rýchlik by jednoznačne skrátil dobu potrebnú na prepravu.
S otázkou, či sa touto problematikou zaoberali kompetentní pri tvorbe nového grafikonu osobnej železničnej dopravy, sme sa obrátili na prednostu železničnej stanice v Margecanoch. "Snaha síce bola, ale nepodarilo sa nám dosiahnuť zmenu. Narušili by sme totiž takt dopravy. Rýchliky medzi Bratislavou a Košicami premávajú v pravidelných dvojhodinových intervaloch a tie nemožno meniť," konštatoval prednosta Pavol Záhornácký. Na druhej strane sa však pochválil zlepšením vozového parku prírastkom štyroch zrenovovaných motorových a piatich prívesných vozňov.
Ako ďalej upozornil Ján Belanský, grafikon osobnej železničnej dopravy sa pripravuje v značnom časovom predstihu. V súčasnosti už nie je možné pripomienkovať ho. Napriek tomu sa o to až donedávna vehementne pokúšali starostovia niektorých obcí, podnikatelia i fyzické osoby. Aby sa eventuálne zmeny doňho ešte dali zakomponovať, je potrebné ich naniesť najneskôr do polovice septembra predchádzajúceho roku.
Za veľké víťazstvo v Gelnici, počas uplynulého roku, považujú prehradenie železničného priecestia v samotnom okresnom meste závorami. "Štyri smrteľné nehody v krátkom časovom intervale viedli k urýchlenému rozhodnutiu na realizáciu tohto kroku. Paradoxne, medzi postihnutými figurovali aj dvaja policajti. To však nie je všetko. Na priecestí sa stalo viacero kolízií, ktoré si našťastie vyžiadali 'len' pokrivené karosérie automobilov," konštatoval na záver Pavol Záhornácký.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.