Korzár logo Korzár

Po štyroch "smrťákoch" dali na priecestie závory

Gelnica - Posledný májový víkend začne platiť nový jazdný grafikon na tratiach Železníc Slovenskej republiky. "Redukcia vlakových spojov sa dotkne

predovšetkým tých menej vyťažených, premávajúcich v dňoch pracovného pokoja a v neskorých nočných hodinách, kedy je nízka frekvencia cestujúcich," uviedol Ján Belanský zo správy Železníc SR v Košiciach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek pripravovanej redukcii vlakových spojov by sa spomenuté úpravy prakticky nemali dotknúť Gelnického okresu. Ani tu však nevládne úplná spokojnosť. "Pre obyvateľov Hnileckej doliny je len ťažko pochopiteľné, že kompetentné osoby nechcú, či nevedia, dať súhlas, aby rýchlik číslo 603, idúceho z Bratislavy do Košíc, zastavil v stanici Margecany v skorých popoludňajších hodinách. To pre cestujúcich v smere od Spišskej Novej Vsi do obcí Hnileckej doliny spôsobuje vznik nepríjemnej trojhodinovej 'diery'," informoval nás vedúci odboru dopravy Okresného úradu v Gelnici Ladislav Zimermann. Problém je o niečo naliehavejší, keďže niektoré orgány štátnej správy na úrovni okresu, ako napríklad polícia a prokuratúra, pôsobia pre obyvateľov Gelnického okresu v Spišskej Novej Vsi. Za vybavením rôznych formalít teda títo musia cestovať do iného, značne vzdialeného a dopravne ťažšie dosažiteľného mesta, pričom práve spomenutý rýchlik by jednoznačne skrátil dobu potrebnú na prepravu.

SkryťVypnúť reklamu

S otázkou, či sa touto problematikou zaoberali kompetentní pri tvorbe nového grafikonu osobnej železničnej dopravy, sme sa obrátili na prednostu železničnej stanice v Margecanoch. "Snaha síce bola, ale nepodarilo sa nám dosiahnuť zmenu. Narušili by sme totiž takt dopravy. Rýchliky medzi Bratislavou a Košicami premávajú v pravidelných dvojhodinových intervaloch a tie nemožno meniť," konštatoval prednosta Pavol Záhornácký. Na druhej strane sa však pochválil zlepšením vozového parku prírastkom štyroch zrenovovaných motorových a piatich prívesných vozňov.

Ako ďalej upozornil Ján Belanský, grafikon osobnej železničnej dopravy sa pripravuje v značnom časovom predstihu. V súčasnosti už nie je možné pripomienkovať ho. Napriek tomu sa o to až donedávna vehementne pokúšali starostovia niektorých obcí, podnikatelia i fyzické osoby. Aby sa eventuálne zmeny doňho ešte dali zakomponovať, je potrebné ich naniesť najneskôr do polovice septembra predchádzajúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu

Za veľké víťazstvo v Gelnici, počas uplynulého roku, považujú prehradenie železničného priecestia v samotnom okresnom meste závorami. "Štyri smrteľné nehody v krátkom časovom intervale viedli k urýchlenému rozhodnutiu na realizáciu tohto kroku. Paradoxne, medzi postihnutými figurovali aj dvaja policajti. To však nie je všetko. Na priecestí sa stalo viacero kolízií, ktoré si našťastie vyžiadali 'len' pokrivené karosérie automobilov," konštatoval na záver Pavol Záhornácký.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 56 793
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 058
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 559
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 950
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 120
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 888
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 114
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 711
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 961
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 490
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 811
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 198
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 831
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 163
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 748
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 711
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 961
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 490
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 811
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 198
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 831
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 163
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 748
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu