Cosworth - trieda A8) neobhájili. Chýbalo im k tomu 20 a pol sekundy. Po piatkovej I. etape strácali Chovanec s Holaňom na neskorších víťazov Garguláka s Malčíkom dve sekundičky. V úvodnej rýchlostnej skúške druhého dňa "dal" Chovanec Gargulákovi štyri a pol sekundy a v celkovom poradí ho preskočil, ale po 14. RS sa to opäť obrátilo a Gargulák si už pozíciu lídra ustrážil až do konca.
Rozprávali sme sa s jazdcom Stanislavom Chovancom.
* Striebro - spokojný?
- Pred pretekmi by som bol. Teraz sa priznám, že trošičku nie. K víťazstvu chýbal kúsok. Nebyť toho zadného stabilizátora, išli by sme dnes (v sobotu - II. etapa) určite trochu inak. Snažil som sa však pretekať aj bez stabilizátora. Trvalo mi asi tri rýchlostné skúšky, kým som si na odlišný štýl jazdy zvykol. V závere som síce s Gargulákom prehrával tesne, ale stále som len prehrával... Mohlo byť všetko inak, keby nás na siedmej rýchlostnej skúške nebrzdil predjazdec. Mohli sme mať dnes (v sobotu) ráno plus 25 sekúnd, a nie mínus dve. Ale to všetko je len keby...
* Myslíte, že ak by nebolo toho nešťastného predjazdca, mohli ste obhájiť vlaňajšie prvenstvo?
- Samozrejme, myslím si to. Čakal som, že usporiadatelia túto rýchlostnú skúšku automaticky zrušia. Nejde len o to, že ja som na nej stratil 25 sekúnd, ale aj kvôli bezpečnosti - je tam vysoká tráva, nie je vidieť na viac ako 50 metrov a mohlo by dôjsť k tragédii, ak by som v tej rýchlosti narazil do sériového vozdila. Zarážajúce je, že to bola chyba profesionálov - časomeračov, ktorí to auto odštartovali predo mnou s malým odstupom...
* Aspoň ste si na naňho za volantom schuti zanadávali?
- Ja som skôr kľuďas. Možno niekedy trošku hrajú nervy, to určite. Bol som za ním asi 200 metrov, na ľavej strane bol taký priestor, kde som myslel, že ma pustí, lebo cesta bola úzka. Čakal som, že to tam odstaví. Ale neodstavil, a to ma dosť rozčúlilo. Zrejme sa nepozrel do spätného zrkadla a nevidel ma. Išiel som potom za ním asi kilometer a stratil som možno 25-30 sekúnd...
* Mali ste chuť po tej rýchlostke dostať toho predjazdca do rúk?
- On za to nemohol. Sledovať spätné zrkadlo počas rýchlostnej skúšky sa nedá. Svietili sme, trúbili, ale tie autá sú dosť hlučné, takže nie je to počuť.
* Naplnili sa vaše očakávania spred pretekov?
- Mal som trošku obavy, že ak budú v Košiciach veľké autá, tak, ak by náš úhlavný konkurent Igor Suško vyhral a my by sme boli až štvrtí, mohol by nám v celkovom hodnotení seriálu odskočiť.
* Stále ste teda lídrom Boss rally 2000, iste chcete obhájiť minuloročný titul slovenského šampióna.
- Bol by som rád, ak by sa nám vedenie podarilo udržať až do konca. Cieľ ostáva rovnaký - dostavať nové auto Škoda Octavia WRC.
* Tragická nehoda Igora Suška, pri ktorej zahynul divák...
- O tých tragických veciach človek určite premýšľa. Zoberie vás to...
* Vraj práve od vás dostal dispečing prvú informáciu, že Suško je mimo trate.
- Ja som nič nevidel, bol som na ceste. Pýtali sa ma, či som niekde nevidel auto. Ja som povedal, že možno tam niečo je, že som zahliadol nejaké nálepky. Ale nevedel som, že je to Igor.
* Vám sa vo vašej kariére prihodilo podobné nešťastie?
- Prihodilo. A ešte horšie.
* Čo sa stalo?
- Prepáčte, ale nechcem o tom hovoriť...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.