synonymom žánru, prvýkrát enormne populárneho okolo polovice osemdesiatych rokov. Po tom, ak black metal ustúpil zo scény, sa po čase odmlčali aj Venom, o ktorých je reč. A keď po roku 1991 blackmetalový ošiaľ opäť prepukol v rozmeroch, aké, čo sa týka hlavne "mimohudobných" aktivít, nezažil žiadny metalový štýl, s návratom otáľali ešte roky. Nakoniec, keď v roku 1997 predsa došlo k reunionu v kultovej zostave Cronos-Mantas-Abaddon, ortodoxní blackmetalisti za ním videli akurát tak money, money, money...Ak to aj tak bolo, albumu Cast In Stone, ktorý nasledoval, sa nedalo vyčítať absolútne nič, Venom rokov deväťdesiatych bol svoj, a zároveň vrcholne aktuálny. V záverečnom roku druhého tisícročia je tu nasledovník Resurrection (vzkriesenie). Zo zostavy bol škrtnutý bubeník Abaddon, triumvirát dnes tvoria Cronos (basa, vokál), Mantas (gitara) a hromobijca Annton (žeby niekoho inšpiroval Anton Szandor LaVey?). Nový materiál zhmotnili v štrnástich skladbách na ploche skoro jednej hodiny. Počas nej poslucháč zistí v prvom rade to, že odkývať Venom ako archaický šrot tak skoro možné nebude. Typické znaky skupiny, ako je spev a gitarové postupy, tu zostali. Hudba sa však posunula k veľmi svojskému, súčasne, no nie "moderne" znejúcemu metalu, bravúrne oscilujúcemu medzi klasickým blackom a súčasným thrash a death metalom. Vie byť na jednej strane krutá a nabrúsená, nestráca však ani na temnote a majestátnosti. Skrátka nepríde ani melodika, nie poloparistická, ale zabudovaná v masívnych zvukových stenách. To celé je zabudované v súčasnom tvrdom a energickom znení. Album sa vydaril a zdá sa, že praotcovia black, ale aj thrash a death metalu sa do tretieho tisícročia pozerajú bez obáv.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.