banky (SKB) a. s. Pripomíname, že Národná banka Slovenska vyhlásila 19. mája SKB za platobne neschopnú. Fond na ochranu vkladov je povinný vyplatiť fyzickým osobám ich vklady najneskôr do troch mesiacov od dátumu vyhlásenia platobnej neschopnosti banky, a to najviac do výšky 322 tisíc korún.
Včera sa začalo s vyplácaním klientov SKB aj v prešovskej pobočke VÚB. Dopoludnia približne o tri štvrte na deväť stáli asi štyri desiatky ľudí vo vestibule banky. Aj keď sa tam dala vycítiť istá nervozita, čakali pomerne pokojne a trpezlivo. Na otázku odkedy čakajú, odpovedali že tak od ôsmej, štvrť na deväť. Klienti VÚB nemali vstup obmedzený, pre klientov SKB pripravilo vedenie VÚB vstup na lístky. To znamená, tak ako ľudia prichádzali vyžiadali si vo vestibule poradové číslo a na celý priebeh dozerala i bezpečnostná služba.
Zaujímali nás i ďalšie podrobnosti ohľadom vyplácania vkladov klientom SKB, preto sme oslovili riaditeľa VÚB, a. s. pobočka Prešov Františka Čekana.
"Ojedinele ľudia prichádzali už od šiestej. Najväčší nárast bol medzi siedmou a ôsmou hodinou ráno. Vtedy tu vládla dosť veľká nervozita, preto som osobne informoval čakajúcich o priebehu vyplácania ich vkladov. Lístkovým systémom sme chceli zabrániť, aby sa niektorí 'chytráci' nepredbiehali na úkor ostatných ľudí čakajúcich v rade. V našej pobočke vybavujeme klientov SKB na štyroch pracoviskách na desiatich miestach. Priemerná dĺžka vybavenia jedného klienta sa pohybuje od 15 do 20 minút. Závisí od toho, či si klient vyberie peniaze v hotovosti, respektíve či požiada o prevod na účet v inej banke, alebo si založí účet u nás," uviedol riaditeľ pobočky Čekan.
Zároveň povedal, že lístky sa každý deň budú meniť, aby si niektorí ľudia neprichádzali vyberať lístočky už dopredu. Riaditeľ Čekan predpokladá, že denne vybavia od 270 do 320 ľudí. Závisí to od štruktúry vybavovaných klientov. Aby sa vyplácanie čo najviac urýchlilo, predĺžili i dĺžku pokladničných hodín do 17. hodiny. Riaditeľ z titulu svojich právomocí obmedzil i čerpanie dovoleniek zamestnancov pobočky banky. V súvislosti s ochranou klientov, zvýšila sa ostraha vo vnútri banky a po dohode s policajným riaditeľstvom v Prešove aj v jej okolí. Ako povedal: "Snažíme sa urobiť všetko preto, aby klienti SKB dostali čo najskôr svoje peniaze a aby sa im vrátila dôvera v banky."
Ako riaditeľ Čekan ďalej povedal, v prešovskej pobočke majú vybaviť okolo 2 800 klientov. O klientov SKB sa postarajú i v tom prípade, ak títo nemajú sídlo v Prešove, ale majú všetky požadované doklady potrebné pre vyplatenie ich peňazí. Podľa jeho odhadu, ak sa nevyskytnú vážnejšie problémy, klientov vyplatia možno do troch týždňov.
Zároveň upozornil klientov SKB, ktorí sú momentálne dlhodobo v zahraničí a nemôžu si prísť vybrať svoje peniaze, že môžu požiadať Fond na ochranu vkladov o predĺženie tejto lehoty. Peniaze je možné vyplatiť až do troch rokov od vyhlásenia platobnej neschopnosti banky. Pre tých, ktorí si môžu vybrať peniaze už teraz, platí termín do 19. augusta tohto roku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.