orgán tvoriaci zákony tejto krajiny. Dve novely o zákaze dvojitého členstva v politických stranách, ktoré tesná väčšina v NR SR slávnostne odmávala do druhého čítania, sú totiž namierené proti občanovi a urážkou prirodzeného práva.
Princíp je doslova zavrhnutiahodný: Dva návrhy HZDS a SDĽ, každý iným spôsobom, chcú riešiť politický problém, týkajúci sa úzkej špičky vrcholových straníckych činiteľov, obmedzením politických slobôd všetkých občanov. Všetci tí, ktorí obe verzie do druhého čítania odhlasovali, si preto ani nezaslúžia nazývať sa zástupcami ľudu - vlastné stranícke záujmy totiž nadriadili záujmom svojich voličov. Je základom každej slobodnej spoločnosti, že ktokoľvek sa môže združovať v toľkých spolkoch, kluboch či trebárs stranách, v koľkých si zmyslí, pokiaľ iba svojou združovacou mániou neobmedzuje práva a slobody iných. To je princíp, ktorému ak niekto nerozumie, je buď despota a tyran, alebo mentálne menejcenný.
Dalo by sa dlho a dokonca možno aj úspešne polemizovať i s tvrdením, že "dvojité členstvo je vecou etiky a morálky", čím napodiv neargumentovali iba tí, čo zvrhlé novely odmietli, ale aj tí, čo ich podporili. (Hoci je to pre mnohých nepredstaviteľné, vyskytnúť sa môže i taký radový multistraník, ktorý sa neangažuje z prospechárskych či kariéristických dôvodov, ale napríklad preto, že jeho koníčkom je chodiť na schôdze, či preto, že v jednej strane sa mu páči program, a v druhej okresná tajomníčka, s ktorou sa nemá ako inak stretávať. Je to v princípe dosť nezmyselné, ale sotva amorálne.)
Pripusťme ale na chvíľu, že u špičkových politikov ide naozaj o problém morálny. "Náš návrh rieši situáciu, ktorú SDĽ nepovažuje za normálnu a v prvom rade morálnu", hovorí napríklad predkladateľ Tuchyňa. My sa ale musíme pýtať: Kam sa dostaneme, ak začneme morálne poklesky "riešiť" postavením mimo zákon??! Napríklad - je morálna manželská nevera? Prečo ešte Tuchyňu nenapadlo, aby túto, vcelku rozšírenú kratochvíľu, "legislatívne upravil"?! Všimnime si dobre spoločenskú nebezpečnosť takéhoto uvažovania; sme ľudia hriešni, občas sme neverní, občas sa šprtáme v nose, občas klameme a veľmi často porušujeme dohody. Sankcionovať či dokonca trestať nemravné konanie je ale črtou diktatúry, nie slobodnej spoločnosti. Majme sa na pozore pred mocou, ktorá sa neštíti regulovať mravy zákonom - kedysi ju volali inkvizíciou.
Krasorečnenie o morálke a etike (ešte z Cuperových úst!) je, samozrejme, iba výhovorka, ktorá má zdôvodniť nezdôvodniteľný manéver. Práve ono ale demonštruje hodnotovú vyprahlosť politikov, ktorým v zaujatí svojou agendou hromadne padajú masky "demokratov". Celý "morálny problém" má pritom triviálne politické riešenie: sadnúť si s Dzurindom a spol. za stôl a jednoducho sa dohodnúť. Isteže, premiér a jeho kompánia sa čestnému vyjasňovaniu vzťahov tvrdošijne bránia. A tu je jadro pudlíka: Veľactená spoločnosť "strážcov morálky" (z koalície) nemá guráž ísť na hranu noža, čo znamená povedať Dzurindovi, že buď sa identifikuješ a pristúpiš na novú deľbu moci, alebo spolu končíme. Je to jedine konzekventné a poctivé riešenie pre všetkých, ktorí sa rozhodli trvať na zviditeľnení SDKU. (Ak odvahu nemajú, ďalšou možnosťou je už iba na bigamiu SDK-SDKU zabudnúť.) Až tak ďaleko, že by ohrozili svoj podiel na moci a vystavili sa mediálnemu ociachovaniu "rozbíjačov koalície", sa ale SDĽ a Hamžík boja ísť. A preto si vymysleli nátlak nezmyselným zákonom, po ktorého presadení by boli na ťahu Dzurinda a SDKU.
Je vrcholom pokrytectva a cynizmu, ak Ivan Šimko teraz tvrdí, že "návrh SDĽ narušuje už aj tak napäté vzťahy vo vládnej koalícii". Primárnym zdrojom napínania a narušovania je absurdná zabednenosť prominentov SDKU akceptovať novú politickú realitu a jej mocenské dôsledky, ktoré založením nového subjektu sami privodili. Odpoveď "politických partnerov", ktorej sa dočkali, je primeraná arogancii, s akou sa k nim správajú.
Akurát je záhadné, prečo by za bezohľadnosť, neschopnosť dohody a AMORÁLNOSŤ všetkých aktérov bizarného politického sporu mal platiť občan oklieštením svojich základných slobôd.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.