včera došlo k incidentom medzi klientami fondov a Strážnou bezpečnostnou službou. Dôvodom boli neuhradené platobné rozkazy z druhej vlny kupónovej privatizácie. Klienti totiž obdržali oznámenia o zmene čísla účtu, kde sa okrem iného uvádza ich dlh voči spoločnostiam. V liste bola pripojená aj poukážka na vyplatenie dlhu. "Svoje som si zaplatila, čo odo mňa chcú. To čo mi fondy požičali v devädesiatom štvrtom, som poctivo vrátila. Včera som dostala list, kde mi oznamujú, že mám zaplatiť ešte ďalšiu peniaze. Považujem to za nehorázny podvod, okrádanie a zbojníctvo ", povedala nám rozhorčená Mária A. z Košíc. Ďalšia klientka nám opísala spôsob jednania s ľuďmi v tejto firme. "Vpúšťali nás po troch, ostatní museli čakať na ulici. Keď sme prišli na tú ich takzvanú recepciu, dali nám slúchadlo do ruky, kde sme mali hovoriť. Niekde na poschodí bola žena, ktorá s klientami komunikovala. Zdalo sami to nedôstojné, čo sme nejaká zver, že nás nemôžu pustiť do budovy?", hovorí Matilda K. Proti takémuto ponížujúcemu jednaniu klienti začali protestovať. Vzápätí ich strážna bezpečnostná služba vyhodila. "Keď nás vyrazili na ulici, povedali nám, aby som kričala Mečiar, Mečiar", dodali sťažovateľky.
V sídle Cassoviaprofitu a Cassoviametalu sa slová klientiek potvrdili. Skutočne tu do objektu púšťali iba po tri osoby a ostatní museli čakať na ulici a vo vnútri na recepcii klienti postojačky komunikovali cez telefón. "Robili tu neporiadok napádali nás, preto sme museli zasiahnuť", reagoval člen strážnej služby na našu otázku, prečo predchádzajúcich klientov vykázali.
K údajným dlhom klientov sa vyjadril likvidátor firiem Ing. Štefana Lörinca. Na otázku, čo predstavuje dlžnú položku, ak klienti pôvodnú čiastku fondom vrátili, odpovedal: "V roku 1995 bola kupónová privatizácia zmenená na dlhopisovú. Predtým sme s našimi klientami podpísali mandantnú zmluvu, ktorej cieľom bolo investovanie investičných kupónov do kupónovej privatizácie, pričom sme im vyplatili zálohu na dividendu vo výške 1250 korún. Predpokladalo sa, že ak spoločnosť bude investovať, budú výnosy a klienti sa budú podieľať na zisku. Keďže došlo k zrušeniu Kupónovej privatizácie, poskytnuté preddavky na dividendy sme museli vymáhať, povedal nám Ing. Lörinc. Podľa jeho vyjadrení v marci 1996 vyzvali klientov k navráteniu týchto prostriedkov. V roku 1997 došlo k ďalšej výzve. Tích občanov, ktorí ju nerešpektovali, žalovali. "Súdy vydali platobne rozkazy. K pôvodnej sume-istine sa prirátali súdne trovy a úroky z omeškania. To je predmetom dlžnej čiastky, ktorá figuruje na oznámení o zmene účtu. Klienti boli o čiastke, ktorú majú zaplatiť vyrozumení prostredníctvom platobného rozkazu vydaného príslušným súdom." dodal Lörinc.
Zaujímalo nás prečo operátori nemôžu prijímať klientov štandardným spôsobom v kancelárii. "V budove, kde sídlime je ďalších 20 firiem. Ja ich do budovy pustiť nemôžem. Je tu taký pracovný režim. Okrem toho nie všetci klienti sa správajú rovnako. Taktiež nám to nedovoľujú priestory, reagoval Ing. Lörinc. Na spôsob komunikácie strážnej služby reagoval slovami: "Nebol som tam nemôžem to komentovať".
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.