otvoria. Stane sa tak po niekoľkých tisícročiach, keď sa pevnina geofyzikálnou činnosťou na tomto území dala do pohybu a oddelila od seba územia terajšieho Švédska a Dánska. Na slávnostnej otváracej ceremónii sa zúčastnia dánska kráľovná Margaréta II. a švédsky kráľ Carl XVI. Gustaf.
Unikátny l6-kilometrový most sa zaraďuje medzi tri najväčšie mostné konštrukcie sveta. Projekt tvorí podmorský tunel a dvojúrovňový most so štvorprúdovou diaľnicou. Jeho spodná časť je určená pre železničnú dopravu. Súčasťou mostnej konštrukcie je aj umelý ostrov, vybudovaný uprostred öresundskej úžiny, podľa ktorej je most pomenovaný.
Cesta z hlavného mesta Dánska do švédskeho Malmö sa skráti na necelých l5 minút. Doteraz plavba na trajekte trvala takmer hodinu. Prejazd mostom nebude lacnou záležitosťou. Cesta tam a späť bude stáť 500 dánskych korún, čo je okolo 2800 slovenských korún. Vysoké mýtne sa stalo dôvodom spustenia ostrej kritiky na obidve vlády. Jedným z dôvodov na návrh takejto vysokej sumy boli údajne aj argumenty tunajších environmentalistov, ktorí nechcú pripustiť prílišný nárast počtu motorových vozidiel na tomto unikátnom moste.
Autor: Kodaň/Malmö (TASR)
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.