významy vychádzajúce z podvedomia. Veci, pre niekoho možno zbytočné, pohľadom fotografa Vlada Vološina nadobúdajú hravú podobu. Vreckový nožík rybička ukrýva vo vnútri žraloka, konvica na čaj môže každú chvíľu zažmurkať, alebo z klinca sa vykľuje pero rýpavého kritika.
Bežný predmet v novom svetle a farebnosti ponúka takto široký priestor najmä predstavivosti diváka. Takými sú "Veci a vecičky", ako znie podtitul prehľadu v nadväznosti na známy verš Laca Novomeského.
Vološin už zopár rokov spracúva klasickú fotografiu digitálnou technikou. Ako tvrdí výtvarný kritik Miro Procházka, myšlienkovo majú práce korene v surrealizme a v umení koláže, sú obohatené o farebnú intenzitu psychodelického umenia a použitím počítača sa im dostáva aj perfekcionalizmu. Digitálna fotografia sa dnes využíva najmä v reklamnom priemysle, lež práve predkladaná výstava nápaditosťou spracovania, poetizmom a vtipom, ako aj rýdzo výtvarnými kvalitami môže byť ukážkou možností súčasných grafických techník pre nastupujúcich umelcov.
Vlado Vološin je vydavateľom a tvorcom na Slovensku ojedinelého štvrťročníka 'Reklamná revue vizuálnej komunikácie' mapujúceho najnovšie smerovania v grafickom dizajne, reklame, ale aj vo výtvarnom dianí.
Svoje plagátovité práce predstavuje vo Východoslovenskej galérii na Hlavnej ulici pod názvom ‚Digitálna fotografia 2000'. Podujatie sa uskutočňuje za prispenia Ministerstva kultúry, pri príležitosti 25. výročia košickej Školy úžitkového výtvarníctva.
Zábavné "Veci a vecičky" Vlada Vološina si môžete pozrieť vo Východoslovenskej galérii ešte do konca týždňa.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.