nejde o automatickú, ale o automatizovanú prevodovku. Na rozdiel od klasickej automatickej prevodovky s hydraulickým meničom krútiaceho momentu a planétovými prevodmi je prevodovka Easytronic v podstate bežnou päťstupňovou prevodovkou, vystrojenou však automatizovaným radením. O automatizáciu procesu radenia sa v prevodovke Easytronic starajú tri špeciálne elektromotory, ktoré vykonávajú tie činnosti, ktoré inak pri radení robí vodič. Tieto elektromotory teda ovládajú spojku, zvolia príslušný prevodový stupeň a zaradia ho. To všetko prebehne oveľa rýchlejšie ako keby radenie vykonával človek. Jedno preradenie trvá v priemere len 0,3 sekundy, najkratšie doby sú okolo 0,24 sekundy. Podiel na tomto rýchlom procese preraďovania má aj zložitá riadiaca elektronika, na ktorej programovom vybavení pracovalo naraz dvadsať odborníkov. Prevodovka Easytronic je len o 4 kg ťažšia ako čisto mechanická prevodovka, pričom plne automatická prevodovka by bola o 25 kg ťažšia. Vývoj prevodovky trval približne tri roky a podieľali sa na ňom aj špecialisti friem LuK a Bosch. Prevodovka Easytronic môže pracovať v automatickom i manuálnom ežime. Radenie v manuálnom režime sa vykonáva krátkym posunutím radiacej páčky dopredu alebo dozadu. Viacnásobným rýchlym posunutím páčky možno "preskočiť" niekoľko prevodových stupňov. Ak vodič napríklad pri predbiehaní úplne stlačí pedál akcelerátora, prevodovka preradí na nižší stupeň, aby sa motor dostal do optimálnych otáčok. Pri prudkom brzdení, keď zareaguje systém ABS, Easytronic sa zachová ako skúsený vodič vypne spojku. K vypnutiu spojku dôjde aj vtedy, keď vozidlo zastane ( napríklad na križovatke na červenú) a vodič stláča pedál brzdy. V automatickom režime prispieva Easystronic k úspornej jazde, takže spotreba Corsy 1.2, vystrojenej takouto prevodovkou, je o 0,1 litra na 100 km nižšia ako spotreba verzie s klasickou prevodovkou. Prevodovka Easytronic dá dokonca pri preraďovaní nadol tzv. medziplyn, čím sa urýchli proces preraďovania. Dnes už vlastne len vodiči starších nákladných áut vedia, čo je to "medziplyn". Pri nesynchronizovanej prevodovke treba totiž pri radení nadol zaradiť na okamih neutrál a pridať "plyn", aby sa otáčky motora prispôsobili nižšiemu prevodovému stupňu.
Prvým modelom, do ktorého sa bude montovať prevodovka Easytronic, bude Corsa 1.2, poháňaná 1,2-litrovým motorom výkonu 55 kW.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.