automobily ešte neexistovali. Maverick sa dostal do histórie tým, že na rozdiel od iných amerických farmárov svoje teľatá neznačkoval. Tak sa stalo, že v americkej angličtine sa zo slova maverick stal všeobecný názov pre neoznačkované teľatá. Čudesnými cestami vývoja jazyka však došlo k tomu, že v modernej angličtine sa slovom maverick označuje človek, ktorý síce tak trochu neuznáva konvencie, ale je veľmi úspešný.
Názvom Maverick pomenovala americká firma Ford svoj najnovší malý športovo-úžitkový automobil, ktorý mal svoju európsku premiéru na jarnom ženevskom autosalóne a ktorý sa v Európe má začať predávať ešte v tomto roku. Maverick je postavený na podvozku s rázvorom 2620 mm a jeho predné i zadné kolesá sú nezásvisle zavesené. Na pohon Mavericka sú určené dve pohonné jednotky. Slabšou z nich je dvojlitrový štvorvalec výkonu 88 kW pri 5400 ot/min, ktorý sa montuje v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výkonnejším motorom je trojlitrový vidlicový šesťvalec, ktorého najvyšší výkon je 149 kW a ktorý sa kombinuje so štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Maverick je vystrojený automaticky zapínaným pohonom všetkých štyroch kolies. Na ceste s dobrými adhéznymi podmienkami sú poháňané len predné kolesá, akonáhle však tie začnú preklzovať, začne sa hnací moment motora prenášať aj na zadné kolesá. Trvalý pohon všetkých štyroch kolies môže vodič hocikedy zapnúť stlačením tlačidla na prístrojovej doske. Maverick má vzadu veľký batožinový priestor, ktorý možno ešte aväčšiť sklopením zadných sedadiel, delených v pomere 60/40. Bezpečnostná štruktúra prednej časti vozidla je chránená dvomi patentami. Do bezpečnostného výstroja vozidla patrí aj antiblokovací systém a dva predné a dva bočné airbagy.
Maverick s ľavostranným riadením sa vyrába v závode firmy Ford v Kansase, verziu s pravostranným riadením vyrába firma Mazda v Japonsku. Sesterským modelom Forda Maverick je totiž Mazda Tribute.
Pánu Maverickovi by sa Ford Maverick určite páčil.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.