rozšíriť do motora. Oznámili to včera na základe výsledkov vlastného vyšetrovania predstavitelia francúzskeho Úradu na vyšetrovanie nehôd (BEA).
Zvyšky pneumatiky, ktoré sa našli na parížskom letisku Roissy pozdĺž štartovacej dráhy 21, pochádzajú podľa BEA určite z ľavého podvozku concordu. Príčiny nešťastia, ktoré sa musia ešte definovať, treba hľadať mimo motorov na ľavej strane, uviedli experti.
Odborníci z BEA vo štvrtok informovali, že concorde mal počas štartu problémy s predným podvozkom a s oboma ľavými motormi. Piloti oznámili kontrolnej veži letiska, že predný podvozok concordu sa nedá zatiahnuť.
Piloti ďalej hlásili problémy s ľavými motormi číslo 1 a 2, ktoré má concord pod krídlom tesne vedľa seba. V kritickej fáze štartu stratil motor číslo 1 dvakrát ťah, druhý motor musel byť vypnutý, uviedli zástupcovia BEA.
Záznamník parametrov letu zaregistroval stratu ťahu druhého motora, ktorý viedol až k jeho zastaveniu, ako aj kolísajúci výkon susednej trysky prvého motora. Lietadlo nemohlo podľa vyšetrovateľov po vzlietnutí nabrať výšku a ani rýchlosť. Po necelej minúte letu sa stroj naklonil doľava a roztrieštil sa o zem.
Utorňajšie letecké nešťastie si vyžiadalo životy 109 osôb na palube concordu a štyroch ľudí na zemi. Deväťdesiatšesť cestujúcich a jedna stevardka boli občanmi Nemecka.
V sídle leteckej spoločnosti Air France na letisku Roissy sa dnes konala 40-minútová ekumenická bohoslužba. Zúčastnili sa na nej piloti a stevardky, ako aj členovia predstavenstva a posádky všetkých concordcov Air France. Riaditeľ leteckej spoločnosti Jean-Cyril Spinetta vyjadril "aboslútnu dôveru všetkým zamestnancom", pričom vyhlásil, že nedovolí spochybňovanie profesionality a presnosti personálu. "Od 25. júla 16.44 h má firma smútok a každý z nás pociťuje nekonečný žiaľ," dodal Spinetta.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.