Roissy
Prokurátor potvrdil, že vyšetrovatelia zatiaľ nemajú žiaden scenár priebehu havárie. Experti však pracujú na analýze pneumatík, palivových nádrží a motorov.
Pôvod kovovej lamely, ktorá sa našla na štartovacej ploche a ktorá nepochádza z havarovaného concordu, sa ešte stále zisťuje, informoval v pondelok AFP vedúci Úradu pre vyšetrovanie nehôd (BEA) Paul-Louis Arslanian.
"Treba nám určiť pôvod súčiastky. V porovnaní s piatkom nemáme nič nové," upresnil.
BEA v piatej správe od nehody minulý piatok oznámila, že na štartovacej dráhe sa našiel po tragickej nehode úlomok nepochádzajúci z havarovaného stroja. Nie je zatiaľ jasné, či tento kovový predmet zohral nejakú úlohu pri havárii.
V zatiaľ najkomplexnejšom vyhlásení od katastrofy BEA s istotou potvrdila, že plamene, ktoré sprevádzali štartovací manéver havarovaného stroja, nevychádzali z motorov. Pri štarte concordu šľahali z jeho ľavého boku niekoľko desiatok metrov dlhé plamene.
BEA potvrdila, že vyšetrovatelia našli na rolovacej ploche úlomky z kolesa concordu, odchyľovača vody, krytu ventilu a palivovej nádrže. Nenašli tam ale žiadne úlomky pochádzajúce z motora.
Špekulácie médií sa sústreďujú na možnosť, že pri vzlietaní praskla najmenej jedna z pneumatík na ľavom boku lietadla, čím sa mohol poškodiť podvozok a odletujúce úlomky mohli preraziť palivové nádrže.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.