Košiciach," posťažovala sa nám Mária Zvoláneková. "Posledný úsek cesty z Prahy do Košíc som uskutočnila železničnou dopravou. Mala som ťažké kufre. Hoci som v nich mala iba osobné veci, viezla som ich ako spolubatožinu. Pricestovala som minulý týždeň v piatok, práve za štátneho sviatku. Na moje obrovské prekvapenie mi kufre na stanici nevydali, lebo vraj mám prísť až v pondelok, keďže colníci už majú voľno. Šokovalo ma to. Napríklad na letisku je nepretržitá 24-hodinová služba. Tam som nikdy podobnú starosť nemala. Skomplikovalo mi to situáciu, pretože som tam mala svoje osobné veci či darčeky pre rodinu. Vysvetlite mi, ako sa môže čosi tak vôbec stať?"
Otázku sme položili riaditeľovi Colného úradu Košice Jozefovi Pavlovskému. "Je skutočne rozdiel medzi letiskom a železnicou. Na letisku máme nepretržitú službu. Sme podrobne informovaní o všetkých príletoch aj čo sa týka charterov, takže tam je odbavovanie plynulé. Na železnici je to inak, lebo tam je tovaru, podliehajúceho precleniu, podstatne menej. Dovoz spešnín sa vybavuje v pracovných dňoch od pol ôsmej do pol štvrtej popoludní. Výnimku vieme urobiť v prípadoch, ak príde vagón so živým tovarom, napríklad s hospodárskymi zvieratami. Vtedy máme k použitiu pobočku v Haniske, ktorá takéto prípady vybaví aj mimo pracovných dní."
Podľa Jozefa Pavlovského by bolo priveľkým luxusom a organizačne nemožným zabezpečiť na železnici stálu colnú službu:"Pre jeden kufor tam predsa nemôžeme postaviť colníkov". Rovnaká prax je podľa neho zaužívaná aj v ostatných slovenských mestách.
Ak cestujúci nesie batožinu, ktorá nie je daná na prepravu v režime podliehajúcom precleniu, čiže keď má človek batožinu pri sebe, ťažkosť nie je a človek si ju riadne odnesie so sebou. Keby počas víkendu alebo po pracovnej dobe vyvstal problém s dovozom živého tovaru, treba sa obrátiť na Colný úrad, tel. číslo 6112110.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.