Korzár logo Korzár

Agresivita na cestách

Za neradostnými štatistikami dopravných nehôd, ale najmä ich dôsledkami sa často skrýva agresívna jazda. Podľa psychológov agresívna jazda môže byť

východiskom k vybitiu všetkých druhov napätia, ktorých vznik ale nemusí mať nič spoločné so samotnou jazdou.

V určitých spoločenských kruhoch sa spoločenské postavenie človeka dáva do súvislosti s tým, akej značky je jeho auto, ako rýchlo ide a ako rýchlo sa dostane z jedného miesta na iné. Sú to niektoré spôsoby, ako ľudia získavajú uznanie a postavenie vo svojej spoločenskej skupine. Stalo sa, že jeden človek zastrelil druhého kvôli pochromovaným kolesám. Auto bolo pre páchateľa najdôležitejšou vecou života a strata pochromovaných kolies sa stala ústrednou vecou jeho identity.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V niektorých spoločenských kruhoch je auto dôležitou prioritou. Jazdiť s ním znamená dávať najavo určité spoločenské postavenie. Aj týmto možno vysvetliť určitý druh agresívnej jazdy. Aj keď väčšina ľudí považuje auto za prostriedok k preprave, sú žiaľ aj vodiči, ktoré sa chcú predvádzať, ako rýchlo dokážu jazdiť, inými slovami - chcú sa na ceste vystatovať. To, čo často vyvoláva agresivitu je pokus jedného vodiča pomstiť sa za určitú - či už skutočnú alebo vymyslenú - urážku, spôsobenú pri jazde druhým vodičom. Je to nezodpovedné jednanie, avšak určité povahové typy nezodpovedné veci robia. Niektorí vodiči zasa zámerne zneužívajú väčšie auto, aby zastrašovali vodičov s menšími autami. Niekedy ide len o to, že agresívny vodič sa chce dostať rýchlejšie do cieľa.

SkryťVypnúť reklamu

Agresivitu na cestách vyvolávajú predovšetkým ľudia, ktorí málo premýšľajú o prípadných následkoch svojho správania. Nádej na zmenu situácie nie je, pokiaľ sa nezmenia postoje nás všetkých k tejto otázke. Inak budeme svedkami stáleho rastu agresivity, pretože po rovnakom počte ciest bude jazdiť stále viac vozidiel.

Rozmýšľajme teda viac aj za volantom.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  2. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  6. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  1. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu? 4 331
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 622
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 511
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 3 205
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 198
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 725
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 686
  8. Keď sa z brigády stane kariéra 1 390
  1. Človek v ohrození: Libanon: každodennosť v krajine polykrízy
  2. Jozef Varga: Protestami máme šancu oslabiť FicoSMER natoľko...
  3. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám
  4. Adam Austera: Ako môže bežný investor profitovať z miliardových výnosov Ligy majstrov?
  5. Peter Vernarec: Kedy má zamestnanec nárok na odstupné a odchodné?
  6. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  7. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať!
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: pamätník železničnej dopravy v Trnave
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 781
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 13 950
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 570
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 11 971
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 961
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 960
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 825
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 237
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu