včerajšom vydaní.
Podľa výsledkov najnovšej štúdie inštitútu na prieskum trhu Jupiter Communications totiž deti a tínedžeri v USA do roku 2005 práve prostredníctvom internetu minú celkove 4,9 miliardy dolárov. Asi 15 percent amerických mladistvých vo veku od 13 do 19 rokov nakupuje v sieti už dnes.
Z internetu však budú profitovať aj tradičné maloobchodné predajne. Štúdia totiž ukázala, že až 49 percent mladých obyvateľov USA sa o jednotlivých produktoch informuje najskôr na internete, až potom sa vyberú do obchodu, aby si ich kúpili.
Podobný efekt príťažlivosti celosvetovej siete možno očakávať aj v Európe, konštatujú noviny. K rozvoju elektronického obchodu tu prispejú predovšetkým deti a mladiství z Nemecka. Analytici predpovedajú, že počet nemeckých zákazníkov, ktorí budú nakupovať cez internet, sa do roku 2002 zvýši o 40 percent.
Jedinou bariérou, ktorá bráni ďalšiemu rozvoju tejto branže, je otázka platenia: len málo mladistvých totiž disponuje kreditnými kartami. Celý rad firiem, ponúkajúcich tovar v sieti, preto už pracuje na nových spôsoboch platieb.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.