októbra, veľmi zhoršili cestovanie viacerým občanom našej mestskej časti," tvrdí Ing. Oľga Iglarčíková z mestskej časti Vyšné Opátske.
Pôvodná trasa linky č.25 z mestskej časti Šaca - do mestskej časti V. Opátske bola zrušená a linka č. 25 (po novom č. 14) bola presmerovaná z mestskej časti Šaca do mestskej časti Džungľa. Nespokojnosť občanov, ktorých sa táto zmena dotkla, vyústila do petície za obnovenie pôvodnej autobusovej linky č. 25 a následného jednania na Magistráte mesta Košice a v DPMK, a. s. Košice. Na petičný hárok sa podpísalo 450 občanov. Tí zároveň petíciu spoločne so žiadosťou o znovuzavedenie linky č.25 odovzdali do rúk primátora Zdenka Trebuľu, ako aj dopravného námestníka DPMK Arpáda Schwartza.
"Stretnutie s pánom primátorom bolo vcelku príjemné a korektné, ibaže veľmi globálne. Povedal nám, že máme pochopiť problémy a zmeny v mestskej doprave. Pochopení pánom primátorom, sme pokračovali v riešení nášho dopravného problému na stretnutí so zástupcami dopravného podniku. Jasnú odpoveď na otázku, prečo bola spomínaná linka presmerovaná, sme nedostali. Dozvedeli sme sa, že presmerovaním linky č. 25 sa podstatne nezmenilo ani nezlepšilo časové využitie, počet kilometrov ani vyťaženosť," hovorí O. Iglarčíková.
Podľa slov dopravného námestníka DPMK Arpáda Schwartza sa podobných petícií od začiatku budovania nového linkového vedenia viacero.
"Využitie jedného spoja v mestskej časti Vyšné Opátske je pod mestský priemer. Ešte predtým, než sme začali robiť nové linkové vedenie, boli vypracované zásady, ktoré sa schválili. V zmysle týchto zásad má každý občan právo na priamu linku bez prestupu na Námestie osloboditeľov, čo zaručuje, že maximálne s jedným prestupom sa môže dostať do hociktorého bodu v rámci mesta. To splňovala tak linka č. 25 ako aj dnešná linka č. 14. Nech mi nikto nehovorí, že ľudia z Opátskeho chodia len na Moldavskú ulicu. Určite sa presúvajú aj na Moyzesovu ulicu do detskej nemocnice, prípadne za prácou na Sídlisko nad Jazero, do severnej časti mesta a rôznych iných oblastí," hovorí dopravný námestník.
Ako sme sa z úst A. Schwartza ďalej dozvedeli, na základe vysvetlenia zo vzájomných konzultácií sa obe strany dohodli, že obyvatelia Vyšného Opátskeho napíšu ku každému menu v petícii kam chodí do práce.
"Aj to nám môže pomôcť. Ak sa bude dať v rámci nového riešenia urobiť ústretový krok, tak ho aplikujeme. Na základe toho sme sa dohodli, že po uplynutí jedného mesiaca, t. j. niekedy koncom októbra sa bude celé linkové vedenie prehodnocovať za účasti všetkých mestských častí. A v rámci existujúcich finančných a kapacitných možností budeme najviac ošemetné otázky riešiť. Súčasné riešenie V. Opátskeho zabezpečuje pre tamojších obyvateľov kvalitnejšie cestovanie ako z väčšiny iných MČ. Pričom občania tejto mestskej časti využívajú aj spoje liniek 19 a 27, ktoré sú taktiež pre väčšinu obyvateľov Vyšného Opátskeho v pešej dostupnosti," dodal A Schwartz.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.