prešovská spoločnosť Granito Comp.
Najväčším triumfom víťazov v našich novinách široko medializovanom konkurze bol mestská internetová stránka. "Priznám sa, že som to nečakal, išiel som do toho s oveľa väčšou skepsou," povedal nám konateľ spoločnosti Marián Zvolenský na margo prešovskej webstránky, ktorá je podľa aktuálneho rebríka serveru www.naj.sk najnavštevovanejšou oficiálnou mestskou, či obecnou stránkou na Slovensku a treťou v celkovom poradí mestských a obecných stránok. "My tvrdíme, na základe presných meraní, ktoré robí softvér, čo máme na stránke, že máme tisíc nahliadnutí denne. Podstatné je však to, že návštevnosť rastie každým dňom, že sledovanosť stránky má stúpajúci trend," uviedol M. Zvolenský. Podľa jeho slov ponúka oficiálna mestská stránka www.presov.sk (v skrátenej verzii názvu www.pis.sk) denne aktualizované správy z Prešova, informácie o meste, či rubriku Radnica informuje, kde kancelária primátora uverejňuje príspevky o aktivitách mestských úradníkov.
"Stránka je aktualizovaná minimálne denne, niekedy aj viackrát za deň, podľa toho, ako prichádzajú príspevky od spolupracovníkov," uviedol webmaster (správca) stránky Rastislav Weber a dodal, že databáza informácií sa neustále rozširuje, pretože stránka svoje možnosti zatiaľ nevyčerpala ani zďaleka .
"Chceme vytvoriť komunikačný kanál na internete medzi mestskými úradníkmi a obyvateľmi mesta i ďalšími užívateľmi internetu. Ponúkame spoluprácu poslancom, ktorí chcú komunikovať s občanmi týmto efektívnym spôsobom," povedal Marián Zvolenský a dodal, že ľudia túto ponuku začali využívať, píšu vecné odkazy a komentáre, avšak mrzí ho, že zatiaľ je slabá spätná väzba.
Samotné Mestské informačné centrum sídli na prešovskej Hlavnej ulici, otvorené má každý deň vrátane víkendov. Okrem predaja domácej i svetovej tlače, máp, či predmetov súvisiacich s mestom, je v ňom zriadená aj internetová kaviareň.
"Zatiaľ si stále hľadá spôsob, ako dať o sebe vedieť a ako spolupracovať a komunikovať s organizáciami a inštitúciami tak, aby ľudia z neho mali čo najväčší úžitok," poznamenal konateľ spoločnosti Granito Comp., pričom dodal, že MIC má stále problémy s tým, že napríklad organizátori akýchkoľvek podujatí, či už kultúrnych, spoločenských, školských alebo športových, nedávajú o týchto akciách vedieť v dostatočnom predstihu. Ako skonštatoval, občas dochádza v MIC k nedorozumeniam, najmä ak chcú občania informácie o tom, kto poskytuje nejaké služby a kde. "MIC si databázu firiem a služieb buduje. Ani to nemôže urobiť bez toho, aby sa mu ozvali samotné firmy. Problematické je aj podávanie informácií napríklad o kaderníctve, kožušníctve, notárskom úrade a podobne, bez vedomia nich samotných, preto dochádza k viacerým nezhodám v týchto záležitostiach," posťažoval sa Zvolenský. Dodal, že MIC sa bude snažiť zlepšiť komunikáciu medzi centrom a firmami, ale aj organizátormi komerčných akcií, a bude sa s nimi snažiť dohodnúť, za akých okolností a podmienok môžu spolupracovať a akým spôsobom ich bude môcť MIC propagovať.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.