porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku zaznamenali podstatné zvýšenie výkonov: "V tohtoročnej sezóne sme prepravili viac ako 102 000 cestujúcich, čo predstavuje nárast o 14 percent." Podľa Horváthovej sa tento trend dá očakávať aj v budúcich rokoch.
Problémom však ostáva terminál, ktorý nevyhovuje súčasným potrebám a rastúcim nárokom pasažierov i prepravcov. "Pôvodná budova pochádza zo 60. rokov. V roku 1983 bola rozšírená a vlani sme ju čiastočne rekonštruovali. Viac sa v týchto priestoroch urobiť nedá. Je najvyšší čas vybudovať pre pasažierov nový terminál, ktorý by umožnil zásadným spôsobom skvalitniť všetky služby súvisiace s leteckou prepravou," zdôraznila riaditeľka.
Podľa jej vyjadrenia príprava stavby je v záverečnej etape. Stavoprojekting Prešov ukončil minulý mesiac projekt, bola vypísaná verejná súťaž na dodávateľa a po jeho výbere už v novembri tohto roku bude možné začať s výstavbou. V čiastočne dvojpodlažnej, klimatizovanej, bezbariérovej budove, ktorá poskytne pasažierom komfort, nájdu cestujúci na ploche 2250 štvorcových metroch požičovne áut, predajne novín, časopisov, suvenírov, duty free, budú v nich dostatočné priestory na vybavovanie zahraničných a domácich odletov a príletov, pre letecké spoločnosti, agentúry a cestovné kancelárie, miestnosti pre matky s deťmi, atď. Moderná budova, ktorá si vyžiada náklady 160 miliónov Sk, by mala slúžiť cestujúcim i personálu už v roku 2002. V tom istom období sa počíta aj s výstavbou novej riadiacej veže.
"Keďže v roku 1992 sme rekonštruovali vzletovú a pristávaciu dráhu, ktorá spĺňa veľmi prísne kritériá, košické letisko ako celok sa priblíži štandardu moderných európskych letísk," dodáva riaditeľka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.