pána hudobníka sa o osvetlenie pravdy postarala aj naša najsúkromnejšia, najsledovanejšia, najpopulárnejšia a inak vo všetkom naj televízia Markíza. Práve ona spolu so svojou nadáciou a istým mobilným operátorom stála aj za päticou sobotňajších (7. októbra) maxi(málne mediálne podporovaných) koncertov (Bratislava, Košice, Nitra, Banská Bystrica, Žilina), ktorých hlavným posolstvom bolo povedať mladým ľuďom, aby sa vždy držali NAD VODOU.
Krátko po sedemnástej hodine už pódium košického Jumbo centra patrilo zaujímavo skombinovanej moderátorskej dvojke Černá - Pročko, ktorá už má vyhriate kreslá v správnej rade nadácie Markíza. Miláčik slovenského konzumného národa Jožko už klasicky stváral to, čo vie asi najlepšie, našťastie nespieval nič zo svojho prvého a dúfajme i posledného albumu. Pani Eva, budúca držiteľka ceny za päť dotlačí svojho úspešného literárneho dielka sa nahodila možno až do prehnane sexi čierneho koženého imidžu, ktorý dotváral mobil a všadeprítomní objemnejší páni s tričkami Security.
Ako prvá sa predstavila skupina AYA, ktorá po svojom výstupe trávila zbytok večera vo foyeri sedením a občasným "autogramovaním sa". Organizátori predsa len pozmenili zoznam vopred avízovaných skupín, a tak sa namiesto multičlennej skapartičky Polemic na pódiu objavila Katka Knechtová a jej Peha. Ohlas bol viac než pozitívny, keďže táto hudba oslovuje prevažne mladých ľudí v tínedžerskom veku, ktorí tvorili hlavnú časť publika. Trochu horšie to s ohlasmi dopadlo u Erika Arestu, ktorý zmenil svoj imidž rovnako ako i hudobné vydavateľstvo a len nedávno vydal svoj druhý sólový album - Dotkni sa ma. K úspechu nepomohli ani dve dobre vyzerajúce speváčky a tanečníčky. Na východe už asi slovenská tanečná hudba neletí... Letí, letí, všetko letí. Nocadeň letí nielen na Slovensku. Chalani vďaka svojmu príjemnému poprocku dostali ponuku vydať svoj debut i v Poľsku. U nás sa už skladby Pod lampou, Budím sa sám, Láva a Steny stali poriadnymi hitmi, čo potvrdili aj hlasivky všetkých divákov. Rasťo sa nakoniec za celú skupinu vyznal, že je rodený Košičan.
Okrem priamych moderátorskych vstupov do vysielania prebiehali vo foyeri a na chodbách anketové dokrútky s Martinou Bartošíkovou (relácie Teleráno a Postreh - pozn. autora), ktorá sa posedávajúcej, postávajúcej, alebo (pivo) popíjajúcej a pofajčievajúcej mlade pýtala na ich názory týkajúce sa drog a života "pod vodou".
Na krátky čas dostala priestor i romantika v podaní "cukríkového" objavu Roba Pappa v doprovode Petra Biča (dvorný gitarista J. Kirschner - pozn. autora). Robo v médiách všeobecne prezentovaný ako romantický mladík, hľadajúci tú pravú sa po skončení svojho partu objavil po boku blonďatej slečny. Imidž je proste na nič.
Jednu "sladkosť" vystriedala ďalšia "lahôdka" v podobe Pudingu pani Elvisovej s originálnou hudobnou zmesou nazývanou "mohér pop". Skladby ku koncu prerástli do akéhosi "garážového housu", ktorý by sa možno uchytil aj v niektorých kluboch. Potom, čo sa pudingovci "vyparili" sa na scénu "vparili" ich kamaráti z Pary. V sále bolo naozaj akosi "sparno", keďže polovica osadenstva (3 ks) kapelky na radosť všetkých faniniek prišla hore bez.
Pre zmenu celkom oblečená sa objavila moderátorská dvojka a všetkým prítomným ohlásila, že sa idú hrať na "akože". To znamenalo toľko, že behom dvadsiatich minút sa dotočili na prianie pána režiséra všetky uskutočnené vstupy počnúc tým "ahóóój Košice" až po "bolo fajn a dovi o rok" s mohutnými náladovými efektmi - pokrikmi publika. Teda toľkoto k budúcemu deväťdesiatminútovému dokonalému zostrihu NAD VODOU.
Bodku za celým hudobným podvečerom nakoniec napísala skupina Chiki liki tu-a... Ale to už väčšina mladých smerovala domov s dobrým pocitom, že i za jednu "pendu" sa dá hudobne vyžiť. Je len otázne, či akcia splnila svoj pôvodný cieľ.
Autor: Pavel DUŇÁK
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.