im je v ich domovoch zima.
"Už by mohli začať kúriť. Možno som precitlivelá, no večer, keď si sadám k telke, si k teplému čaju beriem i hrubú deku. Čo potom robia v rodinách, kde majú malé deti, prípadne starší ľudia? To máme zamrznúť?" poťažkala si Ľudmila Nagyová.
Situácia by sa mala podľa slov riaditeľa spoločnosti Tepelné hospodárstvo, s. r. o. (TEHO) Ing. Zoltána Bartoša zlepšiť. Avšak všetko závisí od počasia.
"Dnes (včera - pozn. red.) o 16.00 hod. sme začali z dôvodu poklesu priemernej dennej teploty svykurovaním až do zajtrajšieho (dnešného - pozn. red.) rána bez prerušenia s tým, že ráno zvážime, či sa kúrenie preruší, alebo v ňom budeme pokračovať ďalej. Samozrejme, že všetko závisí od vonkajšej teploty. Vykurovanie sa zabezpečuje v rytme vonkajších teplôt. Tepelné hospodárstvo požiadalo tepláreň o zvýšenie výkonu kotlov pre zabezpečenie kúrenia. Situáciu operatívne prehodnotíme tak, aby byty neboli prekurované, a zároveň aby sme zabezpečili ich internú teplotu 20 stupňov," povedal nám riaditeľ TEHO.
Nevyskytnú sa v súvislosti s príchodom zimy i začiatku vykurovacieho obdobia problémy, ktoré by mohli narušiť bezproblémové vykurovanie košických domácností?
"Čo sa týka zabezpečenosti zdrojov a technológie tepelno-technických zariadení, tie sa počas letnej údržby opravili natoľko, aby sme podobne ako každý rok vedeli reagovať v prípade zníženia vonkajších teplôt. Naše energetické zdroje sú pripravené, takže zo dňa na deň sme schopní začať s vykurovaním. Všade je dodávka podľa potreby a podľa vývoja zabezpečená. Vo vnútri jednotlivých blokov môžu vzniknúť nejaké problémy, ale tie si už musia ustrážiť majitelia, resp. správcovia domov."
V minulom roku ste mali nemálo patálií ohľadne pohľadávok voči odberateľským firmám...
"Problémy sú vtedy, keď sa tovar odoberie a neplatí. Tohto roku zatiaľ charakter neplatenia nie je v polohe minulého roka a platby sa polepšili. Je tu ale celá plejáda firiem - s ktorými máme rôzne dohody - a ktoré nám zvykli robiť problémy. Tie potom riešime v rámci zákona tak, aby nám za dodaný tovar bola zaslaná i úhrada. Takto totiž vznikajú sekundárne problémy a my sa stávame dlžníkmi teplárne, pričom sa dostávame do kolotoča dlhov."
Aké sú vaše dlhy voči teplárni?
"Naše pohľadávky sú defacto v takej hodnote ako záväzky voči teplárni. Pracujeme na tom, aby sa pohľadávky znižovali, to je už ale vec každodennej mravčej práce."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.