Slovenský rozhlas má v porovnaní s Českým rozhlasom o 4 razy nižšie výnosy z koncesionárskych poplatkov. Práve tie však tvoria najväčší zdroj jeho
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
príjmov. V porovnaní s ČR má tiež SRo menej priestoru pre vysielanie reklamy. Vyplýva to z výsledkov auditu, ktorý v Slovenskom rozhlase, podobne ako v Slovenskej televízii, uskutočnila spoločnosť Deloitte Touche. Jeho výsledky včera na stretnutí s novinármi prezentovali zástupcovia oboch spoločností.
Audit okrem iného odporúča uskutočniť legislatívne zmeny v súvislosti s výškou koncesionárskeho poplatku, a to z 30 na 50 korún. Koncesionársky poplatok v SR je totiž podľa analýzy jeden z najnižších v Európe. Z dôvodu jeho nedorovnania o úroveň inflácie prišiel Slovenský rozhlas o 732 miliónov korún, čo je prakticky jeho jeden ročný rozpočet. Zo súčasného koncesionárskeho poplatku platí rozhlas za inkaso Slovenskej pošte 3,70 Sk, za prenos signálu je to 18,40 Sk Slovenským telekomunikáciám a 3,70 Sk tvoria odvody dane z pridanej hodnoty a ostatného daňového zaťaženia štátu. SRo teda na svoju výrobu a tvorbu programu môže z koncesionárskeho poplatku využiť 4,20 koruny.
Štruktúra výnosov je podľa analýzy od roku 1996 nemenná. Príjmy rozhlasu tvoria koncesionárske poplatky, reklama a sponzoring, prenájom, transfer zo štátneho rozpočtu a ostatné výnosy. Celkový objem výnosov dosiahol v roku 1999 viac ako 766 miliónov korún. Koncesionárske poplatky pritom dosiahli sumu viac ako 379 miliónov korún.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.