poistných čiastok po úraze. Donedávna platilo jediné pravidlo. Po lekárskom ošetrení či hospitalizácii musel ošetrujúci lekár napísať oznámenie o úraze pre poisťovňu." Po poslednej kontrole na ústredí, keď vedenie zistilo, že klient často čaká na vybavenie dlhšie ako je nutné z dôvodu nepresnej informácie od lekárov. Stávalo sa totiž, že klient hlásil úraz inej časti tela, ako hovorila lekárska správa a proces dodatočného zisťovania bol dlhý. Nehovoriac o tom, že lekárom za túto službu platíme honoráre. Teraz už stačí, ak pacient donesie do pobočky poisťovne s ktorou uzatvoril zmluvu, výmenný list o ošetrení úrazu na pohotovosti, či u odborného lekára. My si urobíme fotokópiu a pri nenáročnom prípade uhradíme poistnú čiastku klientovi aj na počkanie. Pri zložitejšom prípade, ako je liečenie v nemocnici s následnou rehabilitáciou je potrebné doniesť aj prepúšťaciu správu, prípadne celú dokumentáciu o liečení," vysvetlila vedúca oddelenia životných poistení v prešovskej pobočke Slovenskej poisťovne a. s. Ľudmila Haňová. Zároveň naznačila, že lekári nereagovali práve najlepšie na ich novú službu. Prišli totiž o jeden zo zdrojov príjmov. Preto sme dali slovo aj lekárom z oddelenia úrazovej chirurgie Nemocnice s poliklinikou J. A. Reimana v Prešove. " Poisťovňa nás oficiálne neinformovala, hoci máme s nimi podpísané zmluvy. Ja osobne sa zaoberám trvalými následkami po úrazoch. Mám obavy, že ak sa naruší doterajší systém, zhromažďovanie kompletnej dokumentácie o pacientovi bude s odstupom času zložitejšie. Tým že pacientovi do rúk odovzdáme výmenný lístok so záznamom o úraze, preberie zaň zodpovednosť. Doteraz sme na tlačivo pre poisťovňu vypisovali na jednu stranu lekársku správu a opačnou stranou podal hlásenie poisťovni pacient a hocikedy, aj po rokoch sme mohli skontrolovať údaje," uviedol zástupca primára Marián Tuleja. Na našu otázku či honorár za vypisovanie správy pre poisťovňu bol lukratívny natoľko, aby spôsobil poisťovni straty, odpovedal:" V dnešnej dobe je každá zarobená koruna dobrá. Lekárov nevynímajúc. Na druhej strane, spolupracujeme aj s inými poisťovňami a rozdiel v honorároch je 150 až 250 korún." Ako paradoxne uviedla Ľ. Haňová, podľa nového systému doteraz vybavili asi 6 percent z celkovej likvidácie úrazov, čo je 15 až 20 ľudí mesačne. Zástupca primára M. Tuleja zase argumentoval tým, že je ťažké hovoriť o akejsi rýchlosti či racionálnosti, keď len v jeho ambulancii ošetrí mesačne oveľa viac úrazov, hoci pripustil, že pravidelne neskúma, pre ktorú poisťovňu vypisuje správu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.