Korzár logo Korzár

Učiní sa spravodlivosti zadosť?

Košice - V posledných týždňoch došlo na území mesta Košice k zmene linkového vedenia autobusovej dopravy v rámci mestskej hromadnej dopravy. V tejto

súvislosti sa ozývajú hlasy, že nové trasy autobusov jedným pomohli, na druhej strane sa mnohí ponosujú, že im nový model dopravy nevyhovuje. Samotný Dopravný podnik mesta Košíc (DPMK) momentálne eviduje okolo tridsať sťažností a pripomienok občanov. Snahu riešiť problém prejavila okrem DPMK aj komisia dopravy tvorená z poslancov mestského zastupiteľstva, na ktorú si pravidelne prizývajú aj vedenie dopravného podniku. Ako nám povedal predseda komisie dopravy Ing. Ján Šarák, všetky sťažnosti prehodnotia tak, aby sa našlo optimálne riešenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Aby ľudia nemali pocit, že tieto sťažnosti zostávajú nepovšimnuté a nebude sa na ne prihliadať, respektíve sa budú riešiť len tak formálne, radi by sme pristúpili na čestnú hru. Myslím si, že hlavne v minulosti ľudia nadobudli pocit bezmocnosti voči byrokracii. Aj preto by sme chceli, aby zvíťazila v prvom rade pravda," privítal nás Ing. Šarák.

V pondelok sa uskutočnilo sedenie komisie dopravy, ktorého sa zúčastnil i dopravný námestník DPMK Arpád Schwartz. Ten informoval prítomných o skutočnosti, že na jeho stole sa v poslednom čase hromadia petície a pripomienky súvisiace so zavedenými zmenami.

"Dopravný námestník DPMK nám predostrel súčasnú situáciu. Uviedol, že má skutočne veľa sťažností, na ktoré zaslalo DPMK iniciátorom petícií odpoveďe. S každou pripomienkou sa bude dopravný podnik zapodievať, bude skúmať skutočný dopad predmetnej zmeny a podľa toho, či sa pravda pripojí na stranu sťažovateľov, alebo dopravného podniku zaujme stanovisko," hovorí predseda komisie dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa plánovaného harmonogramu, by sa celá vec okolo pripomienok nového linkového vedenia mala uzavrieť do konca novembra. Po tomto termíne by mali byť linky už napevno osadené.

"Do spomínaného dátumu máme ešte dosť času, aby sa veci dali do spravodlivej formy. Do konca októbra sa Ing. Arpád Schwartz stretne s hlavným kontrolórom mesta Ondrejom Bernáthom, ktorému predloží všetky sťažnosti, ktoré od občanov obdržal. Zároveň mu ku každej z pripomienok poskytne vysvetlenie s odôvodnením, ako to vidí on a prečo to vidí tak, ako to vidí. V druhom kole prehodnotí všetky sťažnosti dopravný podnik, ktorý následne vyjadrí svoje stanovisko. To by sa malo udiať do 15 novembra. Po tomto termíne si pozveme pána Schwartza na komisiu dopravy spolu so starostami jednotlivých mestských častí. Na tomto sedení prebehne generálny spôsob reakcie na všetky sťažnosti," vysvetľuje J. Šarák.

SkryťVypnúť reklamu

To znamená, že sa každá pripomienka opätovne rozoberie, pričom ju posúdia členovia komisie dopravy a až na základe toho sa môže dospieť k odpovedi. Pôjde teda o trostupňové zaujatie stanoviska, ktoré vyjadrí kontrolór, dopravný podnik a komisia dopravy za účasti starostov.

"Keď dôjdeme k poznaniu, že ideálne riešenie je to ktoré navrhuje dopravný podnik, tak sa to bude akceptovať. Pokiaľ pôjde o zdôvodnené stanoviská ľudí tak pristúpime k opodstatnenému riešeniu. Teda pripúšťam, že k zmenám linkového vedenia ešte môže dôjsť. Ak je pravda ľudí postavená na zdravom základe, tak by sa jej mali domôcť."

Aj napriek viere občanov, že sa dožijú liniek, ktoré by im vyhovovali, nejeden z nich je v tejto súvislosti skeptický. Ozývajú sa hlasy iniciátorov petícií požadujúce stretnutie za okrúhlym stolom s realizátormi nového linkového vedenia.

"Riešenie, ktoré som spomínal, sa nám vidí v rovine objektívnosti najvhodnejšie. Máme už skúsenosti, že akonáhle si prizveme niekoho, ktorý si vzal do hlavy, že chce mať istú autobusovú linku práve na tej svojej zastávke, tomu môže byť ukradnutá ekonomika dopravného podniku. V komisii sú ľudia, ktorým nezáleží na tom, či dopravný podnik vyhrá vo vzťahu so sťažovateľom. Na sedení budú prítomní aj starostovia, ktorí sú volení na to, aby zastupovali ľudí. Nebolo by teda celkom vhodné urobiť tomu široké zastúpenie," myslí si predseda komisie dopravy.

Ak k tomu pridáme aj nejeden telefonát, či úvahy verejnosti pozostávajúce z podozrenia, že zvýšený počet spojov smerom k hypermarketu Tesco má za následok nekalá politika, nečudo, že prípadným úpravám liniek ľudia príliš neveria.

"Ja osobne by som bol prvý, kto by sa snažil čiernym praktikám zabrániť. Je to iba zhoda okolností, netreba to spájať so supermarketom, ale tieto fámy sa mi dostali taktiež do uší."

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 548
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 436
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 219
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 298
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 554
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 965
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 166
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 043
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 476
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 080
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 801
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 210
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 544
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 685
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 241
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 777
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 476
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 080
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 801
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 210
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 544
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 685
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 241
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 777
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu