sa potvrdili v sobotu v priestoroch prešovského ABC - centra voľného času. Koncert nazvaný Lyrika ulíc naplno ukázal, že medzi tínedžermi sa v tomto čase teší hip-hop mimoriadnej obľube. Dvesto, možno i tristo školopovinných priaznivcov tohto štýlu naplnili "abecečko" a povzbudzovalo svojich rovesníkov na pódiu. Headlinerom koncertu bola jednoznačne domáca kapela Životné krédo, ktorá koncert zorganizovala a ktorá má v Prešove už slušné poslucháčske zázemie. Traja mladíci rozhýbali celú sálu, no priveľmi za nimi nezaostala ani ďalšia domáca formácia - Misia východ. Potešila najmä piesňou, ktorá začala úpravou hitu Petra Nagya Aj tak sme stále frajeri na "aj tak sme stále spečeni"... Misiu východ sprevádzal od gramofónu, teda prakticky jediného hip-hopového hudobného nástroja, DJ Jazzy, ktorý inak hráva s bratislavskou skupinou b3, prešovským Saprophytom a Životným krédom. To však malo tentokrát v pozadí DJ Nulu. Úspech zožali aj Košičania Všetci všetko s DJ Rokom, aj keď ich blok bol o triedu amatérskejší než vystúpenia ich prešovských rovesníkov. Medzitým sa však kapely všelijako miešali, hip-hopové jam-session dopĺňali i tanečníci a za pozornosť stojí aj výstava fotografií, na ktorých boli zobrazené grafitti.
Ďalšia vlna mladých rebelov je teda na svete. Všetkým účinkujúcim možno vytknúť jednotvárnosť tém spracovaných v textoch. Nadávajú na policajtov a na život ulice, ospevujú hip-hop a istú rastlinu. Všetci v textoch používajú tvrdé nadávky, čo je v poriadku, pretože to k takémuto štýlu patrí a pasuje, ale zároveň sa nevyhnú klišé, keď napríklad spievajú o tom (každá jedna skupina), že niečo "reprezentujú". Vytknúť im však rozhodne nemožno zdravú drzosť a entuziazmus. Otázkou je, ako dlho vydrží vlne hip-hoperov jej životný postoj. Pred desiatimi rokmi vypredávali sály metalové kapely, ktoré mali na nedávnom spomienkovom koncerte prázdnu sálu. Priaznivci hip-hopu momentálne sály plnia. Či tomu tak ale bude aj o desať rokov, to ukáže až čas.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.