technika, je náročnejšia. Na druhej strane však existuje aj veľmi malé množstvo podkladových materiálov.
Modelov lodí sa skutočne netreba obávať. Stavba modelu má určité odlišnosti, ale nemožno ich považovať za nezvládnuteľné. Výsledkom dobre postaveného modelu býva dominanta medzi modelmi. Pritom také rozsiahle časové obdobie obsiahnuté medzi modelmi lodí, neponúka vari žiadne iné odvetvie. Výrobcovia ponúkajú lode už z obdobia Starovekého Ríma cez stredovek, kráľovské plachetnice, prvé parné lode, či lode z prvej a druhej svetovej vojny. V neposlednom rade sú to aj najmodernejšie lietadlové lode, či ponorky. Tieto pôsobia veľmi efektne, nakoľko majú poodkrývané časti plášťa, cez ktoré vidieť do útrob ponorky.
Najproblematickejšie miesto stavby je zostavenie trupu lode a nalepenie paluby na trup. Ide spravidla o dlhé rovné spoje, pričom diely k sebe občas nedoliehajú. Ale s tým sa modelári stretávajú aj pri stavbe lietadiel. Ak majú diely, ktoré chceme spojiť dierky a kolíky, nanesieme na ne lepidlo a spojíme. Ak nemajú, vyberieme si vhodné miesto (najlepšie, kde je trup hrubší, aby bol lepený spoj silnejší). Zvyšné plochy lepíme filmovým lepidlom po častiach. Každý jednotlivý úsek, ktorý lepíme, pripasujeme tak, aby vznikol hladký spoj, ktorý len preleštíme. Objekty nachádzajúce sa na palube sa lepia priamo, alebo sa najskôr vytvorí určitá podzostava a tá sa ako celok nalepí na palubu. Okrem bežných detailov, ktoré obsahuje stavebnica, je potrebné model doplniť aj o antény a vlajkovú signalizáciu. Nesmie chýbať vlajka, ako výsostné označenie štátu, pod ktorého ochranou sa loď plaví.
Autor: ji
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.