Korzár logo Korzár
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Oheň v tuneli pri Margecanoch by znamenal tragédiu

Bratislava, Košice - Najdlhší železničný tunel na Slovensku medzi Kysakom a Margecanmi (známy ako Bujanovský) meria 3 410 metrov a v súčasnosti

nedisponuje žiadnym požiarnotechnickým zariadením, ktoré by v prípade ohňa umožnilo predísť

tragickejším následkom. Na rozhraní Košického a Banskobystrického kraja sú i dva ďalšie tunely, ktoré dnes nemajú vyriešenú požiarnu prevenciu na uspokojivej úrovni.

Železničný tunel pri Telgárte sa nachádza na trati Margecany - Červená skala. Tento tunel je medzi ďalšími, nachádzajúcimi sa v Slovenskom raji v úseku Nálepkovo - Telgárt, neobyčajný tým, že má špirálový tvar. V podzemí prekonáva vlaková súprava

nielen dĺžku 1 239 metrov, ale i výškový rozdiel. Neďaleko tohto železničného tunela je i zatiaľ najdlhší cestný tunel na Slovensku pri obci Stratená v okr. Rožňava. Ani tam nie je uspokojivo vyriešená požiarna prevencia, pričom v tuneli nemožno vylúčiť obávaný komínový efekt.

Pracovník oddelenia požiarnej prevencie Úradu požiarnej ochrany Ministerstva vnútra SR v Bratislave Ing. Jaroslav Miko, ktorého sme oslovili v súvislosti s katastrofálnymi dôsledkami víkendového požiaru v tuneli v rakúskych Alpách, pripomenul ďalšie okolnosti, ktoré by vznik požiaru v cestných, resp. železničných tuneloch znamenal. "Naši požiarnici sa, pochopiteľne, v základnom výcviku na zásah v tmavých podzemných priestoroch pripravujú, aby dokázali čeliť požiarom napríklad v suterénoch, v podzemných garážach a inde. Cestné alebo železničné tunely sú však špecifické. Už v tom, či v prípade požiaru sú vytvorené podmienky na to, aby sa požiarnici na takéto miesta rýchlo dostali. Najmä v niektorých železničných tuneloch je dostupnosť pre požiarnikov otázna," povedal inžinier Miko. Podľa neho hoci železničné tunely na Slovensku sú dlhé i niekoľko kilometrov ako napríklad už spomínaný Bujanovský pri Margecanoch, z pohľadu požiarnej ochrany by, podobne ako cestné, nespĺňali prísne požiadavky požiarnej bezpečnosti.

"V prípade vzniku požiaru v tuneloch pôsobí viac rizikových faktorov. V takomto prostredí je jedným z najnebezpečnejších ohrozenie ľudí toxickými splodinami, ktoré i pri požiari menšieho rozsahu znemožnia únik osôb z horiacej súpravy. To,čo sa stalo počas víkendu v tuneli v rakúskych Alpách, by malo byť dostatočným apelom pre všetkých, ktorí prevádzkujú dopravu v železničných a cestných tuneloch u nás, aby sa nad súčasnou situáciou zamysleli. Je zrejmé, že bude treba prehodnotiť aj predpisy o prevádzke v tuneloch. V štádiu príprav je teraz otázka požiarnej bezpečnosti v cestných tuneloch," povedal Ing. J. Miko z Úradu požiarnej ochrany Ministerstva vnútra SR v Bratislave.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Aj matematika sa dá skrotiť
  5. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  6. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 26 880
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 22 778
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 097
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 682
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 624
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 475
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 062
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 807
  9. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 7 796
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 717
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Polaček stráca podporu poslancov. Chce sa stretnúť s každým z nich

Odišiel už aj Saxa. Rusnák: Nie sme hlasovacie stroje. Špak nevylučuje nový klub.

Saxa (vľavo) odchádza z klubu Fungujúce Košice, Rusnák (vpravo) hovorí, že poslanci nie sú hlasovacie stroje na želanie.
Strojný vidí chybu aj v tom, že podpora primátora bola v počiatkoch samozrejmá.

Tvrdil, že nesie preplatok za plyn. Dôchodcovi ukradol peniaze na pohreb

Spišiak sa v Košiciach vydával za pracovníka bytového podniku.

Podvodník Ivan Nálepka na krajskom súde.

V zariadení pre seniorov v Snine je pozitívnych 50 klientov

V mestskej nemocnici evidujú desať úmrtí na ochorenie Covid-19.

V Domove pokojnej staroby v Snine je pozitívnych 50 klientov.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Testovanie na nový koronavírus.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop