jednotlivými rezortmi reformy štátnej správy, aj keď celková reforma verejnej správy nie že ešte neprešla parlamentom, ale nevedia sa na nej zhodnúť ani koaličné strany vo vláde. Pritom vládny návrh zákona o daňových orgánoch sa už nachádza v parlamente. Stropkovčanov nezaskočilo ani tak obídenie verejnej diskusie o novom zákone, či jeho pripomienkovania miestnymi inštitúciami, ako skutočnosť, že vo vládnom návrhu zákona sa neráta s Daňovým úradom v Stropkove, ani s jeho vysunutým pracoviskom.
O chystaných zmenách v štruktúre daňových inštitúcií sa šírila šuškanda už od začiatku roka, preto vedenie Okresného úradu (OÚ) v Stropkove podniklo niekoľko rokovaní s riaditeľom Krajského daňového úradu, ústredným riaditeľom Daňového úradu ako aj s obidvoma štátnymi tajomníkmi ministerstva financií. "Nevideli sme dôvod alebo opodstatnenosť, prečo by sa mal v Stropkove rušiť Daňový úrad. Ide o to, že Daňový úrad tu bol inštalovaný už v roku 1991, keď sa zavádzala sústava daňových úradov a vtedy, hoci Stropkov ešte nebol okresným mestom, sa videla jeho opodstatnenosť v našom meste a teraz odrazu zistili, že Daňový úrad nám tu netreba. Na stretnutiach s kompetentnými nám bolo povedané, že sú také tendencie, ale že sa ešte nič konkrétneho nevie. Stále sa to odsúvalo, až nakoniec sme sa dozvedeli, že vládny návrh zákona o daňových orgánoch je už v parlamente a Daňový úrad v Stropkove v tomto návrhu nefiguruje. Aj stretnutie so štátnymi tajomníkmi ministerstva financií dopadlo do stratená, pretože vtedy návrh zákona už bol na svete a nedalo sa v ňom meniť," vyjadril sa pre náš denník zástupca prednostu OÚ v Stropkove Peter Lofaj.
Keďže cieľom tohoto návrhu zákona je reforma verejnej správy a dôvodom šetrenie finančnými prostriedkami štátu, zrušenie Daňového úradu v Stropkove by sa dalo pochopiť. "Ale keď sme si prelistovali návrh zákona, tak sme zistili, že sa v ňom nachádzajú také Daňové úrady ako napríklad v Starej Turej, ktorý by mal zastrešovať päť obcí. Okamžite nás to zarazilo. O čom to vlastne je, keď v návrhu zákona sa nachádzajú Daňové úrady v takých obciach alebo malých mestečkách, ktoré spravujú do 12 obcí, a pritom Daňový úrad rušia v okresnom meste s veľkou spádovosťou a 43 obcami? Takáto skutočnosť je poburujúca. Veď ak z okrajovej obce nášho okresu bude musieť občan cestovať na Daňový úrad do Svidníka hoci len preto, že predá býčka a potrebuje si vybaviť tlačivá, tak aj vzhľadom na obmedzenie spojov zabije celý deň. Toto nie je približovanie štátnej správy občanovi, ako sa to proklamuje, keď zrušíme inštitúciu, ktorú potrebuje nielen podnikateľ, ale aj občan," uviedol P. Lofaj.
Daňový úrad v Stropkove sa na nedostatok práce sťažovať nemusí. Podľa informácie P. Lofaja, ktorú vybral z porovnávacích tabuliek, vo výške dodatočných daňových predpisov ich Daňový úrad je na tom lepšie, než okolité okresy. Preto sú pri posudzovaní takéhoto návrhu zákona prirodzené úvahy o "iných záujmoch". Tým viac, že sa pošuškáva, že zo Stropkova by mal "odísť" aj katastrálny odbor okresného úradu a okresný úrad práce. "Treba počkať na prijatie reformy verejnej správy a až potom nech ide reforma špecializovanej štátnej správy," dodal P. Lofaj. Šancou pre Stropkovčanov sú ešte poslanci Národnej rady SR, ktorí by mohli pozastaviť prerokovanie návrhu zákona o daňových orgánoch až do prijatia celkovej reformy verejnej správy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.