Tragický požiar lanovky v alpskom turistickom stredisku Kaprun napĺňa stále stránky nemeckej bulvárnej tlače.
Včerajšie vydanie denníka Bild konštatuje vo svojom príspevku "Najskôr sa rozžeravilo koleso, potom horel celý vlak", že existujú jednoznačné indície, čo viedlo počas jazdy lanovky k následnej tragédii.. Zodpovední konali "trápne pomaly", čo očití svedkovia pranierovali už počas prvého dňa. Katastrofa sa začala už na 600 metrov dlhej rampe, vedúcej k tunelu smrti. Vtedy ešte bolo možné jazdu zastaviť, píše denník.
Noviny taktiež kritizujú systém otvárania a zatvárania dverí na jednotlivých vagónoch. Faktom zostáva, že v poslednom vagóne s 12 pasažiermi, ktorí tragédiu prežili, sa dvere dokázateľne nedali otvoriť.
Na záver dáva Bild slovo jednému mužovi z bavorskej obce Plattling, ktorý tvrdí: "Touto lanovkou som cestoval deväť dní pred nešťastím. Uprostred tunela zostala súprava stáť. Vodič vystúpil. Počuli sme zvuky ako búchanie kladiva. až potom sa dal vlak opäť do pohybu". Noviny sa pýtajú: "Búchal vodič kladivom preto, že už vtedy sa brzda zasekávala?"
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.