jednoducho na železničnej stanici v Medzeve nie je k dispozícii. Obchodníci proti nepružnosti železnice protestujú, pretože im unikajú zisky.
"S drevom obchodujeme od februára 2000 a tieto problémy trvajú od začiatku našej činnosti. V priebehu týždňa zasielame na základe súhlasných listov do Ružomberka 5 - 7 vagónov dreva, no neraz sa stalo, že sa na miesto určenia dostali len dve-tri fúry," posťažoval sa nám správca obecných lesov Vyšný Medzev Valter Schüger.
Ako vyplynulo z jeho slov, starosti s prepravou nemá len obecný úrad, ale viacero subjektov s podobným obchodným zameraním. Tie sa však ťahajú už dlhší čas.
"Pokiaľ nám železnice nepristavia vagón, môže sa stať, že prídeme o súhlasný list a tým pádom si odberateľská firma vyberie iného dodávateľa. Takto nám drevo zostane doma a nás môžu za omeškanie aj sankcionovať. Veď každý, kto od nás odoberá drevo, má s týmto produktom určité úmysly, ktoré mieni zrealizovať," hovorí V. Schüger, pričom dodáva, že len počas minulého týždňa museli pre nedostatok vagónov odoslať do Ružomberka namiesto šiestich vagónov len tri.
"Sťažovali sme sa na rôznych inštitúciách v Košiciach i v Moldave. Veríme, že dôjde k náprave. Vagóny predsa objednávame dopredu. Na železničnej stanici v Medzeve nám tvrdia, že sú bezmocní, snažia sa nás upokojiť. No aj pokojní môžeme byť len do času. Ak k tomu všetkému prirátame aj fakt, že si musíme na prepravu k vagónom prenajímať nákladné autá a nakoniec drevo nevyložíme, vznikajú škody, ktoré nám nikto nenahradí." Keď sme sa pána Schrügera opýtali na výšku škôd zapríčinených spomínanými problémami, odvetil, že to nie je jednoduché špecifikovať.
A ako vidia starosti obchodníkov ľudia od železnice? "Každý si môže objednať vagón na prepravu a ten mu bude v rámci zmluvy pristavený na dohodnutej železničnej stanici. Stať sa môže všeličo, no v prípade nespokojnosti má dotyčný človek právo podať sťažnosť. V tom prípade sa ňou bude zaoberať príslušné oddelenie," povedal nám vedúci mediálneho oddelenia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ing. Rastislav Polcer.
Zaujímalo nás, či v neľahkej situácii, v akej sa momentálne ŽSR nachádzajú, je skutočne až taký veľký problém vypraviť niekoľko (zväčša nevyužitých) nákladných vagónov na predmetné miesto. "Môže byť viacero dôvodov, pre ktoré nie je dostatok vagónov. Buď ide o úzkoprofilový vozeň, respektíve je súprava s požadovaným typom ďaleko a nestihneme ju prepraviť. Vždy však existuje snaha uspokojiť požiadavky zákazníkov. V takýchto prípadoch hľadáme riešenia, ponúkame náhradné alternatívy," dodal R. Polcer.
"V utorok sme mali po dlhšom čase pristavené dva požadované vagóny, som zvedavý, či sa ten nelichotivý stav naozaj zlepší," informoval nás s nádejou v hlase správca obecných lesov Vyšný Medzev Valter Schüger.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.