Korzár logo Korzár

"Snažia sa nás upokojiť, my prichádzame o zisky"

Košice - Nejednému podnikateľovi s drevom z okolia Medzeva robí vrásky na čele problém s prepravou jeho produktov. Potrebný počet nákladných vagónov

jednoducho na železničnej stanici v Medzeve nie je k dispozícii. Obchodníci proti nepružnosti železnice protestujú, pretože im unikajú zisky.

"S drevom obchodujeme od februára 2000 a tieto problémy trvajú od začiatku našej činnosti. V priebehu týždňa zasielame na základe súhlasných listov do Ružomberka 5 - 7 vagónov dreva, no neraz sa stalo, že sa na miesto určenia dostali len dve-tri fúry," posťažoval sa nám správca obecných lesov Vyšný Medzev Valter Schüger.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako vyplynulo z jeho slov, starosti s prepravou nemá len obecný úrad, ale viacero subjektov s podobným obchodným zameraním. Tie sa však ťahajú už dlhší čas.

SkryťVypnúť reklamu

"Pokiaľ nám železnice nepristavia vagón, môže sa stať, že prídeme o súhlasný list a tým pádom si odberateľská firma vyberie iného dodávateľa. Takto nám drevo zostane doma a nás môžu za omeškanie aj sankcionovať. Veď každý, kto od nás odoberá drevo, má s týmto produktom určité úmysly, ktoré mieni zrealizovať," hovorí V. Schüger, pričom dodáva, že len počas minulého týždňa museli pre nedostatok vagónov odoslať do Ružomberka namiesto šiestich vagónov len tri.

"Sťažovali sme sa na rôznych inštitúciách v Košiciach i v Moldave. Veríme, že dôjde k náprave. Vagóny predsa objednávame dopredu. Na železničnej stanici v Medzeve nám tvrdia, že sú bezmocní, snažia sa nás upokojiť. No aj pokojní môžeme byť len do času. Ak k tomu všetkému prirátame aj fakt, že si musíme na prepravu k vagónom prenajímať nákladné autá a nakoniec drevo nevyložíme, vznikajú škody, ktoré nám nikto nenahradí." Keď sme sa pána Schrügera opýtali na výšku škôd zapríčinených spomínanými problémami, odvetil, že to nie je jednoduché špecifikovať.

SkryťVypnúť reklamu

A ako vidia starosti obchodníkov ľudia od železnice? "Každý si môže objednať vagón na prepravu a ten mu bude v rámci zmluvy pristavený na dohodnutej železničnej stanici. Stať sa môže všeličo, no v prípade nespokojnosti má dotyčný človek právo podať sťažnosť. V tom prípade sa ňou bude zaoberať príslušné oddelenie," povedal nám vedúci mediálneho oddelenia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Ing. Rastislav Polcer.

Zaujímalo nás, či v neľahkej situácii, v akej sa momentálne ŽSR nachádzajú, je skutočne až taký veľký problém vypraviť niekoľko (zväčša nevyužitých) nákladných vagónov na predmetné miesto. "Môže byť viacero dôvodov, pre ktoré nie je dostatok vagónov. Buď ide o úzkoprofilový vozeň, respektíve je súprava s požadovaným typom ďaleko a nestihneme ju prepraviť. Vždy však existuje snaha uspokojiť požiadavky zákazníkov. V takýchto prípadoch hľadáme riešenia, ponúkame náhradné alternatívy," dodal R. Polcer.

SkryťVypnúť reklamu

"V utorok sme mali po dlhšom čase pristavené dva požadované vagóny, som zvedavý, či sa ten nelichotivý stav naozaj zlepší," informoval nás s nádejou v hlase správca obecných lesov Vyšný Medzev Valter Schüger.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 040
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 764
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 251
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 315
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 112
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 894
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 127
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 118
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 517
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 172
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 808
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 574
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 364
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 858
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  2. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  3. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  4. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  5. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  6. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 517
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 172
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 808
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 239
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 574
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 693
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 364
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 858
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu