Christine.
Táto majiteľka hotela je úspešnou podnikateľkou, ktorá v práci zvládne každý problém. No pred výkladom s topánkami je zrazu bezmocná. A nie je jediná. Množstvo žien nedokáže pri pohľade na krásne sandále, ako vystrihnuté z najnovšieho módneho časopisu, povedať jednoducho: Nie.
Či už je to upratovačka, dôchodkyňa, slávna speváčka, žena v domácnosti alebo výkonná riaditeľka, každá z nich má z času na čas pocit, že musí vyraziť do obchodov a kúpiť si nové topánky.
Aby zahnali výčitky svedomia, presvedčia samé seba, že predmet ich túžby vlastne naliehavo potrebujú. Nič ich od kúpy neodradí, ani to, že si na nové topánky museli požičať, ani vyčítavé pohľady manžela, partnera, otca či syna.
"Mali by ste vidieť moju zbierku lodičiek," smeje sa mníchovská módna návrhárka Maja Schultze-Lacknerová a jedným dychom dodáva: "Pekné šaty potrebujú pekné topánky." Coco Chanel, svojho času prvá dáma módy, bola ešte nekompromisnejšia. "Zlé topánky kazia celý dojem."
Tieto slová znejú obuvníckemu priemyslu ako rajská hudba. No podľa psychoanalytičky Claudie Siesovej posadnutosť topánkami môže byť maskavací manéver, ktorý má skryť neistotu žien trpiacich nedostatkom sebavedomia. "Potrebujú obdiv a zbierka topánok im ho zaistí," tvrdí.
Ba čo viac, topánkománia môže podľa Siesovej v sebe skrývať sexuálnu výzvu. Ženy, ktoré takto upriamujú pozornosť mužov na svoje nohy, tak vlastne dávajú najavo, že potrebujú ochranu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.