Korzár logo Korzár

MOTOSTRANA

Novou hviezdou je SLK 32 AMGFirma Mercedes-AMG GmbH, ktorá sa ako súčasť spoločnosti Mercedes-Benz venuje športovému "zušľachťovaniu" sériových

Novou hviezdou je SLK 32 AMG

Firma Mercedes-AMG GmbH, ktorá sa ako súčasť spoločnosti Mercedes-Benz venuje športovému "zušľachťovaniu" sériových Mercedesov, predstavila svoj nový roadster SLK 32 AMG. Tento roadster, ktorý príde na trh na jar budúceho roka, sa svojimi výkonovými a dynamickými parametrami stáva špičkovým modelom v kategórii kompaktných roadsterov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na pohon roadstera slúži 3,2-litrový vidlicový šesťvalec s tromi ventilmi na valec, prepĺňaný mechanickým kompresorom. Neprepĺňaná verzia tohto motora slúži na pohon roadstera mercedes-Benz SLK 320. Prepĺňaním sa zvýšil výkon motora o 100 kW a krútiaci moment o 140 Nm. Kompresorová verzia má najvyšší výkon 260 kW a jej najvyšší krútiaci moment je 450 Nm. Motor je pritom veľmi pružný a už od 2300 ot/min disponuje krútiacim momentom 400 Nm. Na chladenie kompresorom stlačeného vzduchu slúži inovatívny vodný chladič. Krútiaci moment motora sa na zadné kolesá prenáša prostredníctvom športovo vyladenej päťstupňovej automatickej prevodovky, ktorá umožňuje aj manuálne sekvenčné radenie. Výkonný motor dokáže vozidlo doslova katapultovať z nuly na rýchlosť 100 km/h za 5,2 sekundy. Zrýchlenie z 0 na 200 km/h trvá 18,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Aj napriek vysokému výkonu má spomenutý motor prijateľnú spotrebu paliva, a to v priemere 11,2 l/100 km. Motor produkuje veľmi málo škodlivín, pretože splňuje normu EU-4, ktorá začne platiť až v roku 2005.

SkryťVypnúť reklamu

Inžinieri firmy AMG upravili podvozok východzieho modelu tak, aby zodpovedal vyššiemu výkonu motora. Torzný stabilizátor prednej nápravy má väčší priemer a kvôli zvýšeniu stability bol zväčšený rozchod zadných kolies. Modifikovala sa aj tuhosť tlmiacopružiacich jednotiek. Výkoná brzdová sústava umožňuje dosiahnuť hodnoty spomalenia až 10,5 m/s2. Na všetkých kolesách sú ventilované kotúčové brzdy, vpredu s priemerom 334 mm , vzadu 300 mm. Roadster je postavený na podvozku s rázvorom 2400 mm a jeho predné kolesá sú zavesené na dvojitých priečnych ramenách, vzadu je viacprvková náprava. Celková dĺžka vozidla je 4010 mm, šírka je 1712 mm a výška 1269 mm. Vozidlo je sériovo vystrojené antiblokovacím a protipreklzovým systémom, stabilizačným programom ESP a brzdovým asistentom, ktorý urýchli nárast brzdového tlaku pri tzv. panickom brzdení. Vozidlo jazdí na nových 17-palcových ráfikoch z ľahkých zliatin a od bežného modelu SLK sa navonok odlišuje novým predným a zadným nárazníkom, krytmi bočných prahov a malým spojlerom na zadnej hrane veka batožinového priestoru, ktorý zvyšuje prítlak zadnej nápravy. V interiéri sú špeciálne pre toto vyvinuté športové sedadlá, potiahnuté kožou.

SkryťVypnúť reklamu

Firma AMG plánuje ročne vyrobiť okolo 2000 športových roadsterov SLK 32 AMG. Približne polovica produkcie sa má vyvážať do USA, kde sú Mercedesy v úprave AMG už dlhšiu dobu veľmi boľúbené. Druhá časť produkcie je určená najmä pre nemecký, taliansky, švajčiarsky, britský a japonský trh.

2x dig.obr.

Steinmetz upravil Corsu

Na nedávnej automobilovej výstave Motor Show 2000 v Essene vystavovala niekoľko noviniek aj firma Steinmetz, ktorá sa špecializuje na úpravy vozidiel značky Opel.

Niekoľko nových modelov Opel, upravených firmou Steinmetz, malo v essene svetovú premiéru. Bol medzi nimi aj model Corsa, uvedený na trh len prednedávnom. Nová Corsa v úprave Steinmetz sa od bežnej Corsy odlišuje typickou prednou maskou a predným spojlerom. Nový je aj zadný nárazník, bočné prahy a malý spojler na zadnej hrane strechy. Štandardné vonkajšie zrkadlá boli nahradené športovo tvarovanými zrkadlami. Typický dizajn má aj dvojitá koncovka výfuku, zhotovená z nehrdzavejúcej ocele. Interiér Corsy môže byť upravený podľa individuálnych požiadaviek kupujúceho, a to napríklad montážou športového volantu s airbagom a rôznych hliníkových prvkov (pedály, hlavica radiacej páky a rukoväť ručnej brzdy). Interiér vozidla môže byť potiahnutý kožou. Pre Corsu sú k dispozícii aj ráfiky z ľahkých zliatin priemeru 15 až 17 palcov. Inžinieri firmy Steinmetz vyvíjajú aj súpravu na zvýšenie výkonu motora Corsy, ktorej hlanvou časťou sú špeciálne vačkové hriadele. Na okruhu Nürburgring i na verejných cestách sa skúšajú aj úpravy podvozku, ktoré povedú k zlepšeniu športových jazdných vlastností i k zníženiu svetlej výšky vozidla o 30 mm.

SkryťVypnúť reklamu

1x dia

Compact príde v lete

Mníchovská automobilka BMW zverejnila už základné informácie a niekoľko snímok ďalšej verzie svojho trojkového radu. Ide o trojdverový compact, ktorý sa po verziách limuzína, kupé, kabriolet a touring (kombi) stáva už piatou modelovou variantou najmenšieho radu bavorákov.

Ako ukazujú snímky, dizajnéri firmy BMW konečne našli odvahu trochu experimentovať s dizajnom prednej časti, ktorá sa štvoricou reflektorov odlišuje od dizajnu ostatných trojkových modelov. Inakší tvar majú aj zadné svetlá. Compact je postavený na rovnakom podvozku ako limuzína, je však o 28 cm kratší. Podvozok je vyladený športovejšie ako u limuzíny.

Pre compact budú spočiatku k dispozícii dva motory. Pôjde o štvorvalec výkonu 85 kW a šesťvalec výkonu 141 kW. Obidva motory majú priaznivú spotrebu paliva. Štvorvalec spotrebuje v priemere 6,9 l/100 km, spotreba šesťvalca je 8,9 l/100 km. Do bezpečnostného výstroja compactu bude patriť až osem airbagov. Konštruktéri vozidla dbali aj o to, aby aj na zadné sedadlá (pre tri osoby) bol dobrý prístup. Veľké zaqdné dvere uľahčujú nakladanie batožín do batožinového priestoru.

Podrobnejšie údaje o trojkovom modeli compact budú známe až pred jeho uvedením na trh, ktoré je plánované na leto 2001.

2x obr.

Automobilom roka je Alfa 147

Medzinárodná porota, zložená z 56 motoristických novinárov z 21 európskych krajín, zvolila za automobil roka 2001 novinku talianskej firmy Alfa Romeo, model Alfa 147. Nová Alfa získala najprestížnejšie európske motoristické ocenenie pred takými ďalšími novinkami, akými sú Ford Mondeo, Toyota Prius, Audi A2, Mercedes triedy C, Opel Corsa, Volvo S60/V70, Chrysler PT/C, Peugeot 607 a Citroen Picasso. Kritériami hodnotenia boli dizajn, pohodlie, bezpečnosť, hospodárnosť, jazdné vlastnosti a výkony, praktickosť, environmentálne spekty a dobrý pomer ceny k úžitkovej hodnote.

Alfa 147 bola motoristickým novinárom predstavená 13. októbra tohto roka a už v prvý týždeň predaja zaregistrovali predajcovia Alfa Romeo v celej Európe vyše 20000 objednávok na toto vozidlo. Nová Alfa 147 s klasickými prvkami dizajnu predstavuje návrat firmy Alfa Romeo ku kompaktným športovým limuzínam a na jej pohon sú určené tri 16-ventilové motory, ktoré majú výkon 77 kW, 88 kW a 110 kW. Na jar budúceho roka bude sortiment motorov doplnený o 1,9-litrový turbodieselový motor výkonu 81 kW. Do výstroja vozidla patrí aj antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, protipreklzový systém a systém dynamickej stability. O bezpečnosť cestujúcich sa okrem iného stará šesť sériovo montovaných airbagov. Po úplnom nábehu výroby sa denne bude vyrábať 250 vozidiel Alfa 147.

Súťaž o automobil roka sa organizuje od roku 1964, pričom koncern Fiat získal v doterajších ročníkoch už desať víťazstiev (7 Fiat, 2 Alfa Romeo, 1 Lancia), čo je viac ako ktorýkoľvek iný koncern. Prvým Fiatom, ktorý získal toto ocenenie, bol v roku 1967 aj u nás dobre známy model 124.

Zlatý volant pre Mondeo

Len mesiac po svojej svetovej premiére na parížskom autosalóne získal nový Ford Mondeo ocenenie Zlatý volant. Súťaž o prestížnu cenu Zlatý volant organizuje nemecký týždenník Bild am Sonntag už 25 rokov. Po modeloch Focus, Ka, Fiesta, Escort a Scorpio je Mondeo už šiestym Fordovým modelom, ktorý uvedené ocenenie získal.

Autor: Stranu pripravil Rado Mlýnek

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 719
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 926
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 282
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 382
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 3 031
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 892
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 474
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 874
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 531
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 021
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 808
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 465
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 970
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 264
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  2. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  3. Štefan Šturdzík: Rakovina
  4. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  5. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  6. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  7. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  8. Dalibor Eštočák: Pokora, ktorú sme stratili
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 874
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 531
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 021
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 808
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 465
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 970
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 264
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu