Obchody plné ľudí, nekonečné rady a problémy s parkovaním. To sú tri najčastejšie uvádzané, a nie príliš prekvapujúce dôvody, pre ktoré Briti
TASR
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
nenávidia predvianočné nákupy. Určite viac prekvapí fakt, že podľa najnovšieho prieskumu verejnej mienky, by Briti pred nakupovaním dali prednosť dokonca vŕtaniu zunov.
Vlani napríklad dav kúpychtivých obyvateľov Spojeného kráľovstva na zlatú nedeľu doslova zablokoval ulicu Regent Street, na ktorej sa nachádza najväčší hračkársky obchod na svete -londýnsky Hamleyďs.
Obyvatelia Spojeného kráľovstva sú plní rozporov: zatiaľ čo každý tretí Brit predvianočnú nákupnú horúčku nenávidí, každý piaty sa vraj na túto púť po obchodoch teší. Prestížna agentúra MORI, ktorá vyspovedala viac než 2000 respondentov, ďalej tvrdí, že podľa Britov je najlepším receptom na to, ako sa v plnej fyzickej i duševnej sviežosti dožiť vianočných sviatkov, ukončiť vianočné nákupy do začiatku decembra.
Šesťdesiat percent Britov venuje týmto nákupom dva alebo viac dní, pričom vedú ženy. A naopak, každý šiesty britský muž strávi výberom darčekov menej ako hodinu, alebo sa do obchodov vôbec nevypraví.
A aký je najprekvapujúcejší záver prieskumu? Ako poznamenáva riaditeľ britského internetového obchodu DealTime Ehud Furman, najväčší šok spôsobilo zistenie, že predvianočné nákupy sú pre Britov traumatickejším zážitkom než čas strávený v práci, plač bábätka či dokonca návšteva u zubára.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.