Korzár logo Korzár

Minister Macejko sa neobáva dopravného kolapsu v Košiciach

Košice - Ak by sme sa porovnali napríklad s Rumunskom, tak by sme bez problémov mohli vyhlásiť, že na Slovensku máme výborne vybudovanú cestnú sieť.

Lenže už pri porovnaní so susedným Rakúskom by sme nad jej stavom museli horko zaplakať. Ako-tak si na kvalitu ciest nemôžu stažovať obyvatelia Bratislavského a Trnavského kraja, avšak s rastúcou vzdialenosťou na východ spokojnosť dramaticky klesá... Zrejme najhoršia situácia v tejto oblasti je v Košickom kraji, kde sa nachádza len 1,8% z celkovej diaľničnej siete na Slovensku. Ako sa však pri svojej nedávnej návšteve Košíc vyjadril minister dopravy Jozef Macejko, v blízkej budúcnosti tento percentuálny podiel neporastie. Momentálnou prioritou vlády je totiž dobudovanie diaľničného koridoru medzi Bratislavou, Trenčínom, Žilinou, Čadcou až po štátnu hranicu s Poľskom v Skalitom, ktorý musí byť hotový najneskôr do konca roka 2005. Východu Slovenska tak opäť zostane čierny Peter, hoci minister Macejko je taktiež východniar...

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Krajský prednosta Š. Vranovský, ako aj primátor Z. Trebuľa sa neustále sťažujú na to, že Košiciam sa z rozpočtu vždy ujde menej peňazí, než koľko by si zaslúžili. A trpí tým najmä doprava v metropole východu...

- Nehovoria celkom pravdu. V Košiciach sa teraz buduje kompletný obchvat Červený rak Južné nábrežie a prvá časť križovatky Prešovská - Sečovská. Podľa mojich informácii by to celé malo byť hotové už v budúcom roku. Po ukončení tejto prvej fázy sa začne obrovská stavba už spomínanej križovatky Prešovská Sečovská s rozpočtovým nákladom vyše 2,5 miliardy korún, ktorú plánujeme sprevádzkovať v roku 2004-2005. Finančne to máme kryté z úverových zdrojov väčšinou zahraničného charakteru.

Lenže napríklad prednosta Š. Vranovský spolu so Z. Trebuľom tvrdia, že ak sa budúci rok dokončia všetky tri stavby a celá automobilová doprava pôjde cez Južné nábrežie, nastane na nedostavenej križovatke Prešovská-Sečovská dopravný kolaps...

SkryťVypnúť reklamu

- Je jasné, že dva a pol miliardová investícia sa jednoducho nedá postaviť za pol roka ani za rok. Nultá časť tejto stavby, teda most cez Hornád, je teraz vo výstavbe. Bez tohto mosta by sa výstavba križovatky v budúcnosti nemohla ani len začať. Obavy oboch pánov sú však podľa môjho názoru neopodstatnené. V Košiciach je totiž dostatok dopravných inžinierov, ktorý to celé vedia naprojektovať tak, aby dopravný chaos, ktorý po výstavbe vznikne nebol väčší než je v súčasnosti počas dopravnej špičky...

Je ministerstvo dopravy naklonené predĺženiu diaľnice od Košíc cez Dargovský priesmyk až na hranice s Ukrajinou?

- Cesta 1. triedy od Budimíra až po Vyšné Nemecké úplne kapacitne postačuje, čo pre nás znamená, že tento diaľničný úsek vybudujeme až úplne nakoniec. Zatiaľ budujeme diaľnicu zo západu na východ, pretože drvivá väčšina tovarových tokov prúdi na Slovensku práve týmto smerom. Ak však pôjdu z Ukrajiny, prosím, môžeme ju začať stavať vo Vyšnom Nemeckom a viesť ju smerom na západ. Lenže zatiaľ to tak nie je a nepredpokladám, že sa to vo veľmi blízkej budúcnosti otočí.

SkryťVypnúť reklamu

V návrhu štátneho rozpočtu sa na výstavbu diaľnic pre budúci rok počíta so sumou 9 miliárd korún. Kvapne z tejto sumy niečo aj pre Košický kraj?

- Rozvoj diaľničnej siete je determinovaný obmedzenými možnosťami štátu, ako aj splácaním starých úverov. Počúvame veľkú kritiku za to, že tento rok ide až 3,5 miliardy korún do Trenčianskeho kraja. Lenže keď sa tam kompletne sprejazdí dvojprúdová diaľnica v oboch smeroch, budúci rok tam už nepôjde ani koruna. Otvorene poviem v roku 2001 poputuje najviac peňazí do Bratislavy, kde sa dokončuje jej komplexný diaľničný obchvat. Ak sa nám to podarí uzavrieť, presunieme svoju pozornosť na Žilinský kraj, kde musíme dokončiť prepojenie až na štátnu hranicu s Poľskom.

Nezdá sa vám, že vláda vo svojej koncepcii akosi zabúda na dobudovanie tzv. južného ťahu medzi Bratislavou, Nitrou, Zvolenom, Rožňavou a Košicami?

- Nie, južnou oblasťou povedie tzv. rýchlostná dvojprúdová komunikácia. Nateraz je hotová po Nitru, a určité úseky sú sprevádzkované aj smerom na Zvolen. Naša vláda schválila tzv. variant B výstavby diaľnic, a podľa neho postupujeme. Na južnej ceste budeme počas výstavby severného diaľničného koridora odstraňovať len tzv. bodové závady v úsekoch, kde je bezpodmienečne potrebné opraviť povrch vozovky. Okrem toho budujeme obchvat Novej Bane, a na východe to je predovšetkým obchvat Brzotína pri Rožňave. Po ňom bude nasledovať obchvat Figy a Ožďan, teda najkritickejšie úseky na tejto južnej ceste. Lenže nemôžeme súbežne investovať všade a zároveň nerobiť nikde...

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 53 184
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 123
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 011
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 019
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 818
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 034
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 075
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 772
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 485
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 148
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 786
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 115
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 075
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 772
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 485
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 148
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 786
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 115
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 747
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu