Informovali o tom včera oficiálne indické zdroje.
Miesto nehody v nedeľu navštívila indická ministerka železníc Mamata Banerdžíová, ktorá konštatovala, že polícia dôkladne prešetrí príčiny havárie a osoby, ktoré sú za tragédiu zodpovedné, sa dostanú pred súd.
K zrážke expresného vlaku Howrah Mail Express s nákladným vlakom došlo v sobotu v oblasti Fatéhgarh približne o 6.30 h. miestneho času, za hustej hmly. Vlak smeroval z Ludhijány do mesta Ambala, asi 200 kilometrov severne od Naí Dillí.
V hmle, ktorá na severe Indie sprevádza začiatok zimy, býva viditeľnosť znížená na niekoľko metrov.
Podľa indickej tlače úrady tvrdia, že príčinou vykoľajení vlakov v Indii býva predovšetkým zlá kvalita ocele dodávanej zo štátnych oceliarní.
V auguste minulého roku zahynulo pri kolízii dvoch vlakov vo východoindickom štáte Západné Bengálsko približne 500 osôb. Úrady však v oficiálnej správe uvádzali iba 300 mŕtvych.
India má obrovskú sieť železníc v dĺžke 62.000 kilometrov, po ktorej asi 12.000 vlakov prevezie denne približne 11 miliónov pasažierov. Podľa odborníkov je táto sieť zle udržiavaná a odporúčania na zvýšenie bezpečnosti v železničnej doprave zostávajú často nevypočuté. V rokoch 1993-98 došlo na indických železniciach k 14.000 väčším či menším nehodám.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.