Korzár logo Korzár

Prečo na mňa kričíš!? Lebo sa nepočujem...

Kde sa niečo robí, tam zvyčajne vznikajú emócie. Pre manažéra je výhodou, ak ich vie správne "zaobaliť". Autorské práva na vtipne zdôvodnený výbuch

hnevu z titulku článku patria manažérskym učňom, s ktorými vás dnes bližšie zoznámime. Jednu študentskú organizáciu s ekonomickým zameraním sme už v Ťaháku predstavovali. Tá, o ktorej bude reč tento týždeň, združuje študentov z rôznych škôl na základe jediného spoločného predmetu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nadáciu Baťa Junior Achievement (BJA) snáď netreba nikomu nejako špeciálne predstavovať. Jej projekty smerujúce k zvýšeniu podnikateľského vzdelania môžeme nájsť v mnohých krajinách sveta. Na Slovensku je najznámejším projektom BJA predmet aplikovaná ekonómia, ktorý umožňuje vyskúšať nástrahy podnikania študentom z rôznych typov stredných škôl. Jedinou nevýhodou tohoto, inak veľmi zaujímavého projektu, je dĺžka trvania: Jeden rok a dosť! Tak by sa dala stručne charakterizovať situácia okolo predmetu určeného výlučne tretiakom. Po roku "podnikania" teda študent nemôže v programe aplikovaná ekonómia ďalej pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu

Pre tých, ktorí by chceli s BJA SR aj naďalej spolupracovať je určená AlumniJA Slovensko - dobrovoľnícka organizácia aktívnych absolventov Aplikovanej ekonómie. Jej názov pozostáva z latinského slova označujúceho absolventa a skratky Junior Achievement. Toto študentské združenie začalo písať svoju históriu 4. júla 1997 práve v Košiciach, pod názvom Študentský štáb. Ide o prvú organizovanú skupinu absolventov BJA na svete, ktorá je svojou existenciou príkladom pre absolventov aplikovanej ekonómie v okolitých krajinách. Na Slovensku sú v súčasnosti v AlumniJi aktívne asi dve desiatky študentov pri troch regionálnych kanceláriách BJA v Košiciach, Banskej Bystrici a Bratislave. Činnosť jednotlivých členov nie je direktívne určená. Každý má právo rozhodnúť sa, do akých projektov sa zapojí. AlumniJA Slovensko organizačne pomáha pri oficiálnych podujatiach BJA ako napríklad "Školenie manažmentu študentských spoločností" alebo "Veľtrh študentských spoločností". Na svojom konte má i rad vlastných činností. Základnou je koordinátorstvo, s veľkodušným heslom: "Aplikovaná ekonómia je pre nás niečím, čo nás posunulo vpred. My chceme byť tými, ktorí pomôžu posunúť vpred aplikovanú ekonómiu." Koordinátorstvo pozostáva z pomoci novým študentským spoločnostiam. Absolventi na základe vlastných skúseností radia nováčikom, akých chýb sa vyvarovať a ako zefektívniť svoju činnosť. Zároveň sú akýmsi spojivkom medzi kanceláriou BJA a jednotlivými študentskými spoločnosťami - v duchu myšlienky, že študent si lepšie rozumie so študentom. Na túto činnosť nadväzuje aj organizovanie "Stretnutí prezidentov študentských spoločností". Ich snahou je zblížiť jednotlivé študentské spoločnosti v rámci regiónu. V minulom školskom roku sa konali stretnutia štyri. Podľa rozprávania a spomienok účastníkov je najzaujímavejší projekt "Pred - Meseácky víkend". Má rozšíriť vedomosti a zručnosti študentov v počítačovej simulácii MESE, ešte pred oficiálnou súťažou Team SAP. Keďže takéto stretnutie trvá dva až tri dni a prebieha "mimo civilizácie" nie je núdza ani o zábavu. Jedinca, s negatívnymi spomienkami na túto zaujímavú akciu anály histórie neevidujú. A hoci v prípade Alujmnijakov ide v prvom rade o ekonómov, nechýba im ani ľudskosť. Príkladom je výzva: "Humanitný čin roka", nasmerovaná na všetky študentské spoločnosti s cieľom dať im možnosť pomôcť tým, ktorí túto pomoc skutočne potrebujú. Zatiaľ sme vám predstavili projekty Alumnije pre stredné školy. Študent, ktorý má po absolvovaní programu aplikovaná ekonómia záujem v niečom podobnom pokračovať má dvere od Alumnije otvorené. Na zblíženie sa s novými členmi je určený náborový víkend "JASNO", organizovaný počas letných prázdnin. Motívom pre nerozhodných študentov môže byť i fakt, že databázy aktívnych absolventov aplikovanej ekonómie môžu byť poskytnuté podnikateľskej sfére pri jej záujme o nových zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu

Činnosť Alumnije je zameraná i na základné školy. Dôležitú úlohu zohráva projekt BJA "Výchova k podnikaniu". Zaškolený absolvent vysvetľuje približne v mesačnom kurze deviatakom zo základných škôl ekonomické vzťahy a pojmy. Žiaci prejdú cez ekonomické oblasti ako: organizácia, marketing, výroba a manažment.

Čo robí AlumniJA Slovensko? "Vzorkovo" sme sa opýtali priamo u zdroja, jednej z členiek, Zuzany Sabóovej: "V každom prípade zameriavame sa na stredoškolákov, lebo je to kategória nám bližšia. Decká, ktoré práve vtedy rozvíjajú svoju osobnosť. Ten, kto by uvažoval o svojom manažérskom rozvoji, tak má možnosť začať už tu, získať skúsenosti. Je to dobré, keď sa tí starší stretnú s mladšími, vymenia si skúsenosti a majú možnosť rozhodnúť, či ekonomika je to čo ich baví..."

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 019
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 903
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 097
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 843
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 136
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 738
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 482
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 418
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 677
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 120
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 035
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 576
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  2. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  3. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  4. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  5. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  6. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  7. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  8. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 755
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 418
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 677
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 120
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 035
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 576
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu