Korzár logo Korzár
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Platy vodičov SAD Humenné nedosahujú ani 90 percent slovenského priemeru

Prešov/Svidník/Humenné - Predsedovia základných organizácií Nezávislého odborového zväzu verejnej cestnej dopravy (NOZ VCD) Prešovského kraja sa

stretli v stredu 13. decembra v Prešove, aby prerokovali problémy týkajúce sa hromadnej autobusovej prepravy. Okrem iného tu odzneli informácie z novembrového Snemu v Piešťanoch, ale hovorilo sa aj o problémoch týkajúcich sa obslužnosti územia, dotácií a predovšetkým platov.

"Je veľký problém s plnením kolektívnej zmluvy," vyjadril sa predseda odborárov zo štátneho podniku SAD Humenné, závod Svidník Michal Kimák. "Mzdy sú na veľmi nízkej úrovni, dokonca nižšie ako v roku 1999. V porovnaní s rokom 1998 mali stúpnuť o 10 percent. U nás to bolo len 3,97 percenta. V roku 2000 mali mzdy podľa kolektívnej zmluvy narásť o 10,6 percenta. Naša mzda za prvý až posledný mesiac 2000 v porovnaní s minulým rokom ešte ´klesla´ o sedem desatín percenta. A aká bola odvtedy inflácia?"

V humenskom podniku je priemerná mzda podľa informácie predsedu odborov Stanislava Barana 9971 korún, čo je nárast iba o 2,4 percenta oproti roku 1999. To je iba 89,4 percenta celoslovenského priemeru. Ani v Košickom kraji nedosahujú celoslovenský priemer, iba 98,8 percenta. Ale priemerný zárobok vodičov v Bratislavskom kraji je minimálne o tri tisíc korún vyšší ako v Prešovskom kraji.

Spomínala sa i obslužnosť územia. Len vo Svidníckom okrese je jedenásť obcí, do ktorých počas soboty a nedele nepremáva ani jedna linka.

Nedávno sme v našom denníku písali o verejnej súťaži na dodávateľa malokapacitných autobusov, ktorú vypísala SAD, š. p., Prešov. Médiá kritizovali najmä fakt, že podmienky, na ktorých sa dohodli riaditelia všetkých SAD-iek, uprednostňujú jedného výrobcu z Česka a naopak diskriminujú ostatných, vrátane domáceho výrobcu. Riaditeľ š. p. SAD Prešov Vladimír Hajdu na vysvetlenie uviedol, že doteraz používané malokapacitné autobusy na podvozkoch Mercedes, výrobcom ktorých je SAO Lučenec, nevyhovujú požiadavkám verejnej cestnej dopravy. Skonštatoval, že na tieto výrobky sa sťažujú tak cestujúci, ako aj vodiči.

Jeho slová v podstate potvrdil predseda závodného výboru NOZ VCD z SAD Humenné závod Svidník Michal Kimák. Vo Svidníku sa používajú dva malokapacitné autobusy značky Daewoo a tri Mercedesy, obidva typy s podvozkom dodávkového vozidla. "Na Daewoo namontovali 12 sedačiek, pritom technická spôsobilosť je iba na 8 miest. Zaujímavé, že i napriek tomu, tento miniautobus získal technické osvedčenie na verejnú hromadnú prepravu cestujúcich," povedal Kimák.

Podľa jeho slov, sú ideálnymi malokapacitnými autobusmi pre podmienky tunajšej prímestskej dopravy autobusy SOR, s. r. o., Libchavy z Českej republiky. "Hovorilo sa, že údajne SOR-ka vyhrala tender i v minulom roku. Bohužiaľ, objavili sa Mercedesy. Nebol by som proti Mercedesom vyrobeným na prepravu ľudí, tu však doviezli len dodávky s tvrdým perovaním, ktoré sú stavané na prepravu tovaru. Navyše sú poruchové," skonštatoval M. Kimák.

Nespokojnosť podľa neho vyjadrujú i cestujúci. Ako povedal strach majú aj vodiči, najmä keď sa do vozidla Daewoo doslova natlačí aj 20 cestujúcich.

Aj podľa predsedu závodného výboru SAD š. p., Humenné Stanislava Barana je najideálnejšie vozidlo z Česka. Vyhovuje cenovo, ale aj z hľadiska poskytovaného servisu a prísunu materiálu na opravy. Z ekonomického hľadiska sú tieto malokapacitné autobusy výhodné. Svedčia o tom úspory na spotrebe pohonných hmotách a nižšia nárokovosť na údržbu. Z hľadiska prepravy ľudí však doterajšie vozidlá nevyhovujú. "Stávajú sa prípady, keď napríklad Daewoo pre nízky počet miest, nemohlo zobrať všetkých ľudí. Museli ísť dva autobusy za sebou a obidva boli preplnené," uzavrel predseda závodného výboru základnej organizácie NOZ VCD v SAD závod Svidník Michal Kimák.

Najčítanejšie na Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Aká je chémia vôní
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 446
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 963
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 066
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 995
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 495
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 428
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 062
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 763
  9. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 522
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

ROZHOVOR

Pediatrička: Niekedy som očkovala na chrípku 600 detí za rok, teraz približne 50

Ľudia si zvykajú, že nemôžu behať za lekárom so všetkým.

Pediatrička Eva Ševecová.
Rozhovor

Archeológ: Hrady síce opravujeme, ale tie nežijú

Michal Keruľ chcel odhaľovať poklady histórie, teraz ich pomáha strážiť.

Michal Keruľ s rodinou.
Humenskí poslanci nájomnú zmluvu so spracovateľom ovocia neschválili.
Vrak pred rodinným domom začínajú úrady riešiť.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.

Peter Schutz

Jazdenie na nákladných vlakoch nie je romantika

Amin Palma skáče na vlaky v Mexiku aj v Čadci.

Na nákladných vlakoch musia byť čierni pasažieri pripravení na každé počasie, na bod mrazu aj horúčavy. Na snímke je jeden z Aminových spolujazdcov.
 Presvedčí Kristen Stewart v úlohe princeznej Diany?

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop