prístup železiarní voči nim. Majú pocit, že kvôli snahe U.S. Steelu svoje produkty exportovať sú ich požiadavky odsúvané na vedľajšiu koľaj. O stanovisko sme požiadali hovorcu Jozefa Marka.
"V spoločnosti U.S.Steel Košice v súčasnosti prebieha proces prípravy celkovej stratégie distribúcie výrobkov na slovenský trh, ktorý bude pokračovať aj v januári budúceho roka. Zložitosť tohto procesu vyplýva z nutnosti vyriešenia niekoľkých technických otázok výroby ocele, napríklad na vysokej peci číslo 1, pričom prioritné budú práve požiadavky zákazníkov. Momentálne sú posudzované jednotlivé objednávky a našou snahou je uspokojiť tie najdôležitejšie z hľadiska termínov dodávok. Z pohľadu celkovej distribúcie výrobkov U.S.Steel Košice, teda aj tých, ktoré sú vyvážané do zahraničia, rozhodne nejde o diskrimináciu slovenských zákazníkov spoločnosti. Dohady o tom, že slovenskí odberatelia sú obmedzovaní kvôli dodržaniu podmienok päťročného odpustenia daňových prázdnin, stanovujúcich export v minimálnej výške 60 percent, sú neopodstatnené. Na slovenský trh totiž smeruje dlhodobo necelých 20 percent produkcie spoločnosti a export tak predstavuje 80 percent," konštatoval v tejto súvislosti J.Marko.
Autor: kla
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.