Gruppo a zároveň výrobný riaditeľ pre konfekciu GFT vo svete, Giuliano Barucci. Ako pre náš denník uviedol generálny riaditeľ Sviku Ladislav Koudelka, spolu s pánom Baruccim bilancovali tento rok, ale zároveň pripravovali koncepciu na rok 2001. "Úloha firmy na tento rok je jasná. Splniť všetky dané ukazovatele. To znamená, dosiahnuť kladný hospodársky výsledok v objeme 1,5 milióna, tržby by sa mali pohybovať na hranici 210 miliónov, pri náraste priemernej mzdy o 11,5 percenta. V korunovom vyjadrení to znamená nárast oproti roku 1999 o 1074 korún," povedal nám generálny riaditeľ.
Zároveň dodal, že v tomto roku vyrobili približne 128 tisíc kusov oblekov, asi 210 tisíc kusov nohavíc a približne 10 až 12 tisíc rýchlych kusov, s výrobou ktorých začali práve v tomto roku. Popri bilancovaní roku 2000, stanovili úlohy na budúci rok. "Pozerali sme i ďalej za horizont roku 2002, na rok 2003. Z pohľadu trhu ako sa prejavuje v oblasti konfekcie, sme uvažovali o tom, dokedy ešte budeme pri súčasnom náraste cien vstupov, schopní prežiť na tomto trhu. Sústavný rast cien energií, vody, poštovného, cestovného, pohonných hmôt, celkove v priemere o 25 percent, to všetko ovplyvňuje záujem vyrábať na Slovensku," skonštatoval Ladislav Koudelka. Podľa jeho slov je naozaj na zváženie, dokedy bude výhodné zadávať výrobu na Slovensku. Lacná pracovná sila totiž neznamená len nízke mzdy, ale aj nízke náklady. Čo sa týka stratégie na budúci rok, generálny riaditeľ nám povedal, že základné úlohy na rok 2001 sú kvalita, cena a servis. "Toto chceme dostať do povedomia našich zamestnancov. Musí nastúpiť nové myslenie, najmä v súvislosti s veľkou konkurenciou vo výrobe konfekcie na európskom trhu."
Koudelka tiež povedal, že s pánom Baruccim vytvárali cenovú politiku na rok 2001 tak, aby zohľadňovala mieru inflácie a zvýšenie všetkých vstupov. Práve v súvislosti s neustálym zvyšovaním vstupov, ostáva menej na zvyšovanie miezd: "To, čo by som mohol pridať našim ľuďom, musím odviesť štátu, aby si vyrovnal svoju bilanciu v rámci štátneho rozpočtu." Z jeho pohľadu k najzávažnejším zmenám v myslení ľudí je pochopiť myšlienku, že je treba robiť vtedy, keď je práca. Keď je to potrebné, tak i počas sobôt, nedieľ a sviatkov. Ako povedal v Európe sa dnes nerodí viac ľudí a populácia stagnuje. Nerodí sa ani viac schopných manažérov, ktorí by dokázali ovládnuť trh s takou konkurenciou, aká vo svete konfekcie vládne. Presadiť sa môžu len veľké značky s vysokou kvalitou produkcie, dobrou cenou a dokonalým servisom. Každá firma si svoj trh veľmi chráni, preto si nemôže dovoliť ani minimálny výpadok z trhu. Inak by jej prácu prevzala konkurencia. Práve vzhľadom k vysokej konkurencii, je potrebné vychovávať v ľuďoch vzťah k práci a k danému výrobku.
Zaujímala nás výška zisku. Jeden a pol milióna je síce mierny zisk, ale predsa len zisk. Podľa generálneho nie je ani tak dôležitá výška zisku. Dôležitejšie je podľa neho vytvoriť si dostatok zdrojov na splácanie dlhov a záväzkov, ako aj na zabezpečenie investičného a technického rozvoja firmy, pri súčasnom zohľadnení inflácie. "Technický rozvoj by mal udržiavať fabriku v pohotovosti a rytme. Jednoducho vytvoriť zamestnancom príjemné pracovné prostredie. Investičný rozvoj je takisto nevyhnutný. Ak požadujeme kvalitu, musíme zabezpečiť zdroje na kúpu strojov a technológií, ktoré kvalitu vedia zabezpečiť," zdôraznil generálny riaditeľ Svik, s. r. o., Svidník Ladislav Koudelka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.