obchodom so spotrebným tovarom stúpli tržby o niekoľko desiatok percent. Kupujúci mali záujem najmä o cédečka a drobnú elektroniku. K rozmachu internetového obchodu prispel aj vznik prvej internetovej banky, cez ktorú prebehlo veľké množstvo platieb.
Podľa Mareka Farkaša z agentúry Ma-rek, ktorá prevádzkuje internetový obchod CDshop, tržby v predvianočnom čase stúpli o 80 percent. "Záujem bol predovšetkým o hudobné CD, na ktoré sa náš obchod špecializuje, ale ľudia nakupovali aj DVD," povedal Farkaš. Podľa neho sa väčšina platieb uskutočnila cez internetovú banku.
Rovnaké skúsenosti majú internetový obchod Hurikán, špecializujúci sa na predaj čiernej a bielej techniky. Podľa konateľa spoločnosti, ktorá tento obchod prevádzkuje, Tomáša Zachara im tržby stúpli o niekoľko desiatok percent.
"Z väčších vecí ľudia nakupovali televízory. Z menších to boli potom rádiá, hracie konzoly a rôzne drobné príslušenstvo," povedal Zachar. Podľa neho bola časť objednávok na dobierku a časť si prevzali zákazníci osobne. Zachar: "Až dve tretiny platieb prebehli cez internetovú banku Eliot."
Internetový obchod Hurikán stihol doručiť väčšinu objednaných vecí ešte pred Vianocami. "Časť nemali dodávatelia na sklade, a preto sme ich nevedeli do Vianoc doručiť. No aj tieto objednávky postupne vybavujeme," dodal Zachar.
Iné obchody však môžu mať s doručením objednaných tovarov problémy. Na stránke virtuálneho kníhkupectva Dunaj sa objavil oznam o tom, že pre inventúry vo vydavateľstvách a v distribučných spoločnostiach sa knihy objednané po 18. decembri oneskoria a "objednávky budú môcť byť expedované až v januári 2001".
Podľa analytikov je rýchlosť a spoľahlivosť doručenia objednávky jedným zo základných kritérií internetového obchodu. Práve nepružnosť medzi dodávateľmi a prevádzkovateľmi obchodov je dnes pravdepodobne najväčším problémom internetového obchodu na Slovensku, ktorý bráni jeho väčšiemu rozšíreniu.
Autor: ldi
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.