50 miliónov Sk.
Riaditeľ podniku Igor Reiprich pri hodnotení uplynulého obdobia uviedol, že po dopravnej stránke sa vyvíjal rok 2000 v zmysle plánu a dopravné prostriedky spoločnosti najazdili zhruba 17 miliónov kilometrov, čo je približne na úrovni vlaňajška. DPMK teda splnil zmluvu, uzavretú s mestom, pričom zo strany mesta Košice zmluva dodržaná nebola. Dopravný podnik mal na tento rok schválenú dotáciu od mesta vo výške 40 miliónov Sk, doposiaľ z nej však nedostal ani korunu, čo firme spôsobilo značné problémy pri opravách a zabezpečovaní náhradných dielov, skonštatoval I. Reiprich. Chýbajúce finančné prostriedky šli podľa neho najmä na úkor údržby a sociálneho programu podniku. Mesto dokonca dlhuje spoločnosti niekoľko miliónov aj za rok 1999. Riaditeľ naopak ocenil prístup štátu, ktorý DPMK včas poskytol sľúbenú finančnú dotáciu na prevádzkové účely a kapitálové výdavky.
Vývoj v roku 2001 závisí podľa I. Reipricha predovšetkým od budúcej zmluvy medzi mestom a DPMK, ak sa však situácia výrazne nezmení, v novom roku možno očakávať zvýšenie cien cestovného. V Košiciach sa tarify mestskej hromadnej dopravy menili v marci tohto roku, cena jednorazového cestovného lístka v prvom tarifnom pásme sa vtedy zvýšila z ôsmich na desať korún, cena mesačného lístka v tom istom pásme z 280 na 350 Sk.
Mesto Košice sa už dlhší čas nachádza pre zadlženosť v zložitej finančnej situácii. Jeho celkový dlh v súčasnosti dosahuje 2,242 miliardy Sk.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.