V Spojených štátoch pokračuje vianočná nákupná horúčka a jej vyvrcholenie očakávali obchodníci až včera. Vysvetlenie je jednoduché
Obchodná sieť K-Mart dokonca láka zákazníkov znížením cien až o 75 percent. Podľa odborníkov v týždni po vianočnýh sviatkoch sa predá takmer 11 percent tovaru z celoročného objemu nákupu, zatiaľ čo pred Vianocami od Dňa vďakyvzdania, kedy sa predvianočný nákup začal, iba 8,5 percenta z celoročného objemu.
Filozofia veľkých obchodných sietí je jednoduchá. Je výhodnejšie predať tovar za znížené ceny, ako platiť nemalé sumy za inventarizáciu tovaru pred skončením roka. Podľa odhadu v tieto dni až štvrtinu darčekov, ktoré si Američania našli pod vianočnými stromčekami, majitelia vrátia.
Bohatú žatvu majú aj rôzne dobrovoľné organizácie poskytujúce pomoc chudobným, najmä deťom. Tradične asi 15 percent darčekov spod stromčeka Američania venujú na dobročinné účely.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.