a zostane modrá. Viacero svetových módnych salónov skonštatovalo, že v uplynulom roku sa najväčšej obľube u zákazníkov tešili práve odevy v modrej farbe. Trend do modra však badať aj v iných odvetviach, napríklad v automobilovom priemysle. Začiatkom 90.rokov bolo na modro nastriekaných 16 percent nových automobilov, koncom posledného roka 20.storočia to bolo už 25 percent vozidiel, píše denník Die Welt.
V nasledujúcich rokoch by sa podľa predpovedí módnych tvorcov mal farebným hitom osobitný odtieň modrej, pozostávajúci zo zmesi farby tropickej oblohy nad oceánom a nezábudkovomodrej.
Psychológovia zdôvodňujú nezvyčajnú obľubu modrej farby skutočnosťou, že modrá stimuluje pravú polovicu mozgu, ktorá riadi naše city a pocity. Modrá farba v tomto hektickom čase vraj upokojuje.
Podobný názor zastáva aj svetoznáma dizajnérka a odborníčka na vplyv farieb na psychiku človeka Leatrice Eisemanová z newyorkskej firmy Pantone. "Farba je katalyzátorom našich pocitov a nálad."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.