podľa ktorého by nás od marca cestovný lístok stál 12 Sk namiesto 10 SK, mesačník 390 Sk oproti terajším 350 Sk.
Ako nás informoval námestník primátora Boris Farkašovský, teraz je na primátorovi, ktorý v zmysle štatútu môže materiál predložiť do programu zastupiteľstva aj napriek nesúhlasnému stanovisku mestskej rady. "Som presvedčený, že primátor návrh na zvýšenie tarify predloží na zastupiteľstve, ktoré sa zíde 22. februára," predpokladá námestník Farkašovský.
Zdenka Trebuľu sme sa na názor včera opýtať nemohli, keďže je v súčasnosti v kúpeľoch.
"Členovia rady sa zhodli na to, že dopravný podnik by mal mať predovšetkým nejakú koncepciu do budúcnosti. Teraz sú len dve možnosti, ktoré prezentoval aj riaditeľ aj my ako vedenie mesta. Buď prisunieme väčšie množstvo peňazí zdražením lístkov na MHD alebo obmedzíme dopravu v meste. Inak DPMK neprežije viac ako mesiac-dva a dôsledkom bude maximálne obmedzenie spojov, ktoré budú chodiť v čoraz väčších intervaloch," zdôraznil Farkašovský.
Na otázku, či mesto bude schopné v tomto roku dať DPMK sľúbených 50 miliónov, keď z minuloročných 40 miliónov ešte nedostal dopravný podnik ešte ani korunu, odpovedal: "Tohto roku je už 40 miliónov korún schválených miestnym zastupiteľstvom v Šaci a tie budú jednoznačne posunuté do DPMK. Zvyšných 10 miliónov by sme mali naškrabať. A tých 40 miliónov z minulého roku chceme nejako v rámci finančných možností mesta poriešiť. Budeme sa snažiť získať ich hlavne odpredajom mestského majetku a reštrukturalizáciou mestských podnikov. Po dnešnej diskusii sa stal DPMK prioritou číslo jedna."
Námestník Farkašovský nevidí zdraženie cestovného dramaticky, pretože si myslí, že sa väčšiny občanov mesta takmer nedotkne. "Až 80 percent cestujúcich v MHD sú predplatitelia a cena za mesačník by mala ísť hore o 40 Sk. Podľa štatistík urobí predplatiteľ asi 80 jázd mesačne,to znamená, že ho jedna cesta výjde na 4 koruny a nejaké drobné," vysvetľoval.
DPMK v tomto roku neuvažuje o zavedení časových cestovných lístkov, keďže by na to potreboval 40 miliónovú investíciu. Podľa B. Farkašovského bude tento spôsob prepravy fungovať v Košiciach v roku 2002.
Ostatné body programu mestská rada bez problémov odporučila prerokovať a schváliť v mestskom zastupiteľstvo. Tešiť sa môžu pravoslávni veriaci, ktorým mesto pomôže s prenájmom parkoviska pri budúcom chráme. "Treba si uvedomiť, že pravoslávna cirkev je majiteľom pozemku, na ktorý je vydané územné rozhodnutie o výstavbe chrámu. Mesto odoberie mestskej časti zo správy vedľajší pozemok a prenajme ho cirkvi, ktorá tam zrealizuje parkovisko. A to bude slúžiť nielen právoslávnym, ale všetkým tam bývajúcim občanom. Škoda, že starosta Süli na radu neprišiel a s jeho nesúhlasným stanoviskom som sa oboznámil len vo vašich novinách. Takže zdôrazňujem, že sme neurobili nijaký prešľap," uzavrel námestník Farkašovský.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.