"žiť" celú sezónu. Inak to nie je ani v úspešnom cyklistickom tíme Lokomotíva SWAM Prešov. Tréner družstva a zároveň i kormidelník seniorskej a juniorskej ženskej reprezentácie Ľudovít Pavela kladie v týchto dňoch dôraz na horskú prípravu. Nie je to náhoda, vysokohorské prostredie je alfou a omegou cyklistov. Veď, ani jedne preteky sa nevyhnú kopcom v horách a navyše, keď prešovské družstvo si predbežne do sezóny vytýčilo dva hlavné ciele. "Prvým by mali byť augustové preteky Tour de France a bez kvalitnej prípravy v Tatrách sa na takýchto pretekoch nedá uspieť. Veď etapy vedú až do nadmorskej výšky 2800 metrov. Druhým vrcholom by mali byť októbrové majstrovstvá sveta v Lisabone. Ak chceme uspieť, musí Lenka absolvovať tri bloky po 21 dní v Tatrách. Chceli by sme ísť i za teplom. Mám dva projekty Chorvátsko a Mallorku. Potrebujeme ´natočiť´ aspoň 2000 kilometrov," povedal Ľ. Pavela, ktorý ešte stále laboruje po zlomenine lopatky a kľúčnej kosti z hokejového zápasu. "Príprava prebieha v pestrom spektre podľa klimatických podmienok. Nechýbali posilňovňa, beh na lyžiach, futbal, hokej a to všetko v rámci všeobecnej prípravy." Máme tomu rozumieť tak, že napríklad Lenka Ilavská hrá futbal a hokej? "Všetko musia dievčatá vedieť. Tvrdím, že koordinácia je základ cyklistiky. Možno to vyznie smiešne, ale Lenku som svojho času núkal pánovi Vargovi do Tatrana... U ostatných dievčat vidieť, že k lopte neinklinujú, ale u Ilavskej môžete vidieť výbornú prihrávku, kľučku, ´jasličky´, ťah na bránu, všetko, čo chcete. To isté platí i pre hokej." Kalendár pretekov ešte stále nie je definitívny. Zatiaľ je len návrh podujatí. "Všetko je podmienené peniazmi. Na stole máme pozvánky z Austrálie, Nového Zélandu, USA, ale nemôžem si vyberať. Napríklad v Austrálii sú jedne vynikajúce osemetapové preteky s kopcami, ktoré by sedeli Lenke, no nemáme na ne pol milióna. Uvažujem tak, že pokiaľ sa podarí zrealizovať nejaké finančné prostriedky, tak súťažný blok by začínal až Mallorkou v závere apríla, alebo možno ešte neskôr." Len tak na okraj, vlani dostali cyklistky na sezónu 70-tisíc korún od SZC. "V tomto roku to zrejme tiež nebude viac. Na 90 percent si musím sezónu vykrývať sám. I teraz som mal veľké sedenie v SWAMe s projektom Tour de France, lebo i náš Renault má záujem ísť na tieto preteky. SWAM je už roky našim hlavným strategickým sponzorom," konštatoval Ľ. Pavela. L. Ilavská mala minulú sezónu veľmi smoliarsku. Najprv vypadla s cyklistického kolotoča na 4-5 týždňov pre salmonelózu a potom mala nešťastný pád v Ostrave na Gracia Tour, pretekoch I. kategórie Svetového pohára. V celkovom poradí bola na výbornom 2. mieste a v poslednej etape jej chýbalo do cieľa 10 km, keď prišlo k inkriminovanému momentu, po ktorom zasa laborovala 4-5 týždňov. Desať týždňov počas šesťmesačnej sezóny je dosť dlhé obdobie, no aj napriek tejto nepriazni osudu, skončila na piatich pretekoch SP do 10. miesta v celkovom poradí Vuelta Navarra (6.), Okolo Mallorky (6.), Emakumeen Bira (9.), Okolo Švajčiarska (10.), Giro Trentino (10.). V novej sezóne chce Ľ. Pavela popracovať i s nádejnými juniorkami z Dubnice Katarínou Dolinskou a Miroslavou Blaškovou, ktorým by chcel dať príležitosť v niektorých menej etapových pretekoch SP. Inak, družstvo Lokomotívy SWAM bude i v tejto sezóne bez väčších zmien. Okrem líderky Ilavskej, ho budú tvoriť: Alena Barillová, Martina Hartmannová, žijúca v Nemecku, Zlatica Gavláková, žijúca vo Francúzsku, Eva Potočná, po predvčerajšom rozhovore v ňom zostáva i fínska nádej Sari Saarelainenová. "Mojím plánom je pripraviť aspoň dve-tri dievčatá na majstrovstvá sveta," dodal reprezentačný tréner.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.